2011. május 16., hétfő

Csokis korongok

Ha azt mondom, hogy három napon belül kétszer sütöttünk ilyen kis csokis korongokat, sőt másodszorra dupla adagot készítettem, akkor nem kérdés, hogy egyértelmű befutó nálunk. Amíg volt belőle, addig NagyMazsola ette volna: reggelire, ebédre, uzsonnára…és persze vacsorára. A receptet a Nők Lapja Konyha áprilisi számából néztem ki, de a csokibevonatot és a csokidarát lehagytam róla, illetve a megadott tésztamennyiséghez kb. fele adag krémet készítettem. A krém íze a Pilóta Keksz töltelékére hajazott, úgyhogy legközelebb kipróbálom úgy, hogy az egyik korong vaníliás, a másik kakaós legyen. Második adagnál a dizájnon javítottam: a krémet csillagcsöves nyomózsákba töltöttem – így azért dekoratívabb lett.
(Apropó nyomózsák. Régóta vágytam egy jobbfajta példányra, nézegettem itt is, ott is, de egyiket sem találtam az igazinak, ahelyett hogy vettem volna egyet szenvedtem levágott csücskű zacskókkal. Aztán Anyukám meglepett egy Tupperware-s csodával. Be kell, hogy lássam, nyerő egy konstrukció, biztos aranyárban mérték, úgyhogy utólag is köszönet érte.)




Hozzávalók a tésztakorongokhoz (kb. 15-20 db, attól függően, hogy mekkora tésztahalmokat adagolunk):
10 dkg puha vaj
10 dkg porcukor
2 tojás
10 dkg liszt
1 púpos ek kakaópor



Hozzávalók a krémhez:
25 dkg vaj (10 dkg-t használtam)
25 dkg porcukor (10 dkg-t használtam)
0,25 dl tej
2,7 dkg kakaópor


A vajat kikevertem a porcukorral, majd a tojásokat hozzáadtam egyesével, és azzal is habosítottam. A lisztet összekevertem a kakaóval és hozzászitáltam a vajas keverékhez. A tésztát sima csöves nyomózsákba töltöttem kis halmokat nyomtam a sütőlemezre. A halmok között hagyjunk helyet, mert a halmocskák sütés közben szétterülnek. 160 fokos légkeveréses sütőben kb. 12 percig sütöttem.


A krémhez a tejet meglangyosítottam, majd hozzákevertem a porcukrot és a kakaót. A kakaós masszát habosra kevertem a puha vajjal és az elkészült krémmel összeragasztottam két tésztakorongot.
A tetejére egy kis csokis krémmel ragaszthatunk egy fél szem epret: nagyon jól harmonizál a csokival.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...