2010. április 15., csütörtök

Kalácsfelfújt-variációk

Ma a gasztronómia oltárán áldoztam, többszörösen is. Eljutottam a Culinarisba, voltam a Fehérvári úti piacon, felfedeztem egy konyhafelszerelési boltot,ahol korrekt áron hozzá lehet jutni egész klassz dolgokhoz (végre vettem gránit mozsarat, találtam mini muffin sütőt, két (csinos) nagyobb méretű felfújtformát és még pár apróságot), és persze sehonnét nem jöttem el üres kézzel.
A felfújtformát rögtön fel akartam avatni. Volt otthon pár napos fonott kalács, akár vajjal és lekvárral is jó lett volna reggelire egy bögre tejes kávé mellé, de inkább kalácsfelfújtként végezte. Annak ellenére, hogy vacsora után ettük, szinte az összes elfogyott.
Ezt a felfújtat már rég készítettem el, pedig imádom. Az ötletet Stahl Judit Végre otthon! c. szakácskönyvéből vettem, és mindig aszerint variálom, hogy mi van éppen otthon. A csokit lehet helyettesíteni gyümölccsel is, és ez nálunk fontos szempont a Nagy Mazsola mogyoró allergiája miatt (Nem találtam még olyan csokit, ami ne tartalmazna nyomokban mogyorót.) A Dr. Oetker csoki chipsen nincs mogyoróra utaló információ, próbálkozunk…remélem nem üti ki.
Tejérzékenyeknek elkészíthető zabtejjel, tejszín helyett pedig használhatunk növényi alapú főzőkrémet.



Kalácsfelfújt-variációk

25 dkg fonott kalács
2 dl tejszín
4 dl tej
8 dkg cukor
2 egész tojás
2 tojássárga
1 kk vanília kivonat
málnalekvár, baracklekvár, meggylekvár
pár szem málna (jó a fagyasztott is)
2-3 ek csoki chips (bármilyen darabolt csoki megteszi

A kalácsot feldaraboltam falatnyi kockákra. A cukrot, a tojásokat és a vanília kivonatot habverővel összekevertem. A tejet és a tejszínt annyira összemelegítettem, hogy még az ujjamat bele tudtam dugni anélkül, hogy súlyos égési sérüléseket szenvedtem volna. A meleg tejes keveréket folytonos keverés mellett hozzáöntöttem a tojásos keverékhez. A keverékek keverékét ráöntöttem a kalácskockákra és hagytam, hogy jól magukba szívják a folyadékot.

Kivajaztam három 12 cm-es felfújtformát és elosztottam benne a kalácsmasszát. Az egyikbe málnalekvárt és málnaszemeket tettem (egy kis lekvárt és pár szem málnát a kalácsmassza aljára is lenyomkodtam), a másik baracklekváros-csokis lett, a harmadikba pedig meggylekvár és szintén csoki került.








1 megjegyzés:

  1. Kalácsfelfújt remek újrahasznosító műfaj, meg csodafinom is, szóval jó, hogy terjeszted az igét.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...