2010. augusztus 6., péntek

Házi kifli

Gasztroblog függőségem van. Ennek egy előnye biztos van: mindig rábukkanok valami jó kis receptre, amit érdemes kipróbálni, vagy felfigyelek egy olyan gasztrobloggerre, akitől még nem olvastam vagy nem főztem.

A figyelemre érdemes receptek mellett még inkább lenyűgöznek a figyelemre méltó ételfotók. Néha „vért izzadok” egy-egy ételfotóért, sokat kell még tanulnom, de nagy szerencsém, hogy Férjnek van egy szupcsi gépe, ami azért megkönnyíti a dolgom.

De most inkább néhány szót erről a kifliről, amit a www.ottisfoz.blogspot.com -on találtam egyszerű kifli néven. Tényleg pofon egyszerű, a végeredmény viszont egy roppanós, mégis foszlós kifli lett, ami felülmúlja bármelyik bolti társát, már csak azért is, mert a házi változatnál legalább tudom, hogy mi van benn. Nagyon alkalmas a tészta arra, hogy megtöltsük, legközelebb feta helyett valami húsos töltelékkel tenném még izgalmasabbá.

A recepten annyit módosítottam, hogy margarin helyett vajat tettem a tésztába, illetve a tészta felét fetasajttal és bazsalikommal töltöttem meg. Nagy szemű sóval, köménymaggal megszórva sem tévedhetünk nagyot.

Hozzávalók: (8 kiflihez)

2,5 dkg élesztő,
2,5 dkg vaj,
2,5 dl tej,
1/2 tk só,
1/2 ek cukor,
6,5 dl liszt,
1 tojás a kiflik tetejének megkenéséhez

A vajat megolvasztottam mikroban, felöntöttem langyos tejjel, beleszórtam a cukrot, átkevertem, végül belemorzsoltam az élesztőt. A sót beleszórtam a lisztbe, majd hozzáöntöttem az élesztős tejet. Géppel jól bedagasztottam és hagytam megkelni (igazából úgy alakult, hogy 1,5-2 órája volt a tésztának, keljen, de valószínűleg ennél kevesebb is elég lett volna).

A sütőt 225 fokra melegítettem (alul-felül sütés).

A megkelt tésztát elfeleztem, kinyújtottam, majd elnegyedeltem (a két tésztagolyóból összesen 8 körcikk lett). A körcikkeket a szélesebb felénél kezdve felcsavartam és kifli formájúra hajtottam. Négy kiflibe tettem egy-egy csík fetasajtot, pár levél bazsalikomot, és megszórtam frissen őrölt borssal, de Férj szerint az üres változat jobban sikerült.

A kiflik tetejét megkentem felvert tojással, majd arany barnára sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...