2010. augusztus 6., péntek

Boldog szülinapot Zsuzsánka!


Kedves Zsuzsánka, így szeretnék Neked Boldog Szülinapot kívánni!!!



Hozzávalók a tésztához:

10 dkg barna cukor
5 dkg sötét muscovado nádcukor
12 dkg vaj
2 tojás
10 dkg görög joghurt
10 dkg liszt
5 dkg teljes kiőrlésű liszt
5 dkg zabpehely
15 dkg reszelt répa
10 dkg áfonya + a díszítéshez pár szem
2 ek narancslé
1 narancs reszelt héja
0,5 dkg sütőpor
½ kk szódabikarbóna
1 kk fahéj
1 marék mazsola

Hozzávalók a krémhez:

5 dkg vaj
8 dkg porcukor
25 dkg tejszínes sajtkrém
reszelt narancshéj
1 ek narancslé

A kétfajta cukrot és a vajat kikevertem. A tojásokat egyesével beleütöttem és tovább kevertem. Hozzáöntöttem a joghurtot, a narancslevet, és miután jól elkevertem jöhetett a reszelt répa és a mazsola. A liszteket, a zabpelyhet, a sütőport, a szódabikarbónát, a fahéjat és a reszelt narancshéjat összekevertem és a tojásos-répás masszába forgattam. Végül óvatosan beleforgattam az áfonyát is.

24 cm-es torta formában 175 fokra előmelegített sütőben kb. 45 perc alatt készre sütöttem.

A krémhez a vajat kikevertem a porcukorral, majd belekevertem a sajtkrémet (nem akarok sznobnak tűnni, de a Philadelphia krémsajt jobb…sajnos most nem kaptam a boltban, de azért így is megesszük), valamint a narancshéjat és a narancslevet. A krémet a kihűlt tésztára kentem és a megmaradt áfonyával díszítettem(meg is lehetett volna felezni a tortát, és akkor a közepébe is tölthettem volna, de nem volt több sajtkrémem, így a krém mennyisége korlátozott volt.).



3 megjegyzés:

  1. Aztaaaa!!!
    Ez ám a szülinapi torta! :D Köszönöm szépen!!!
    És bár tudvalevő,hogy én inkább "főzni szeretek", ezt biztos, hogy kipróbálom, és megsütöm a jövő hét végén!
    Zsuzsánka

    VálaszTörlés
  2. Kár, hogy csak így virtuálisan tudom Neked elküldeni :(

    VálaszTörlés
  3. Sebaj, biztos helyre elmentettem a levelet az igazi ígéretével! ;)
    Egyébként meg annyi fimonságot ettem innen, hogy kellően valóságos már így, a kép alapjá is!!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...