2010. október 25., hétfő

Fahéjas csigabiga Stahl Judit módra


Kiscsaládom tegnap kimenőt kapott…vagy inkább fordítva? Mindenestre valami kényeztető sütivel akartam Őket hazavárni. Kakaós csigára gondoltam, mivel a tészta anélkül elkészül a kenyérsütő gépben, hogy nagyon oda kellene rá figyelnem. De csak gondolat szintjén maradt a dolog, mivel az élesztőm beadta a derekát a penészgombáknak (szégyen ide vagy oda, de nagy ritkán akad a hűtőmben kósza, elfelejtett dolog, ami aztán már csak arra jó, hogy a kukában landoljon), zacskós élesztőből meg kifogytam. Ha a kelt tésztáról le is kellett mondanom, a csigákról nem akartam. Eszembe jutott, hogy Stahl Judit Gyors édességek c. könyvében van egy pikkpakk elkészíthető, élesztőmentes csigarecept: dán fahéjas tekercsek néven fut.

A tészta tényleg villámgyorsan összeállítható, és ha valakinek van kedve a tölteléket kedvére variálhatja: én a fahéj mellett el tudtam volna viselni benne egy kis darált diót, de NagyMazsola miatt ez szóba se jöhetett. Természetesen ez a tészta se lenne rosszban a kakaós-cukros töltelékkel, de kókuszos, túrós vagy akár mákos-lekváros változatot is el tudok képzelni. Határ a csillagos ég.

Praktikussági okokból (és készlethiányból) annyit változtattam, hogy nem kristálycukorral, hanem porcukorral kevertem össze a fahéjat, viszont fahéjból a biztonság kedvéért szórtam bele még egy kávés kanállal (2 helyett 3 került így bele), illetve a tetejére már nem tettem a tejszínbe barna cukrot (2 evőkanállal írta az eredeti recept), mert azt gondoltam, így is elég kalória lesz benne.

Hozzávalók:
10 dkg vaj
40 dkg liszt
1 kk sütőpor
½ kk szódabikarbóna
5 dkg cukor
15 dkg joghurt
1 ½ dl tej
10 dkg porcukor
3 kk őrölt fahéj
4 ek tejszín


A tésztához a vajat folyósra olvasztottam és amíg a többi hozzávalót összemértem langyosra is hűlt. A lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát és a cukrot egy tálba öntöttem és elvegyítettem. Majd hozzáadtam a joghurtot, a tejet és 3 ek híján a kihűlt olvasztott vajat. Összegyúrtam a tésztát (nagyon könnyen ment, gyorsan lehetett vele haladni). Lisztezett deszkán kb. 30x30 cm-es négyzetté nyújtottam.
A kihagyott 3 evőkanál vajjal megkentem a kinyújtott tésztát, megszórtam a fahéjas porcukor keverékkel (egy kanál hátával könnyen el lehet oszlatni egyenletesen a vajas tésztán a porcukrot) és szorosan feltekertem. A recept szerint ennyi tésztából 12 csiga jön ki, így először feleztem a tekercset, aztán a feleket is feleztem, végül a negyedeket harmadoltam. Ezzel a módszerrel viszonylag egyenletes méretű csigákat kaptam.

A csigákat nem túl szorosan egy sütőpapírral bélelt tepsibe rendeztem és 190 fokra előmelegített légkeveréses sütőben kb. 25-30 perc alatt aranybarnára sütöttem.


Kiscsaládom igen örült a meglepetés sütinek. Az adag kiválasztásánál annyit viszont mindenképpen vegyünk figyelembe (a család méretét és sütikapacitását is figyelembe véve), hogy ez a süti igazán frissen finom, másnaposan még ehető, de harmadnap- mivel annyira gyorsan elkészíthető - inkább süssünk egy új tepsivel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...