2010. november 9., kedd

Birsalma morzsa alatt

Két főzős újságot szoktam megvenni: a Nők Lapja Konyháját és a Stahl Magazint. Gyakran előveszem a régi számokat is, nézegetem, álmodozom, ihletet gyűjtök, hogy mennyi klassz dolgot lehetne – kellene – főzni, aztán idő- vagy alkalomhiány miatt rendszerint elmarad.

Ezt a morzsás dolgot már régóta ki akartam próbálni, láttam újságokban, blogokon is: a gyümölcs egy morzsaréteg alatt puhul meg, a teteje ropogósra sül, és ez is a végtelenségig variálható receptek közé tartozik, ezért tetszett meg.

A birsalmasajtért nem különösebben rajongok, de a birsalma fanyar ízét nagyon szeretem. Amikor megláttam ezt a receptet a Stahl Magazin őszi számában, rögtön vettem két birsalmát, hogy kipróbáljam. Igaz, hogy egy-két hetet pihentek a birsek a hűtőben, de aztán végül elkészült életem első morzsás desszertje. Igaz, hogy ebédre szántam, de a birseknek annyi puhulási idő kellett, hogy végül is uzsonna lett belőle egy jó kis habos kávé mellé. Ja, és egy kis vaníliafagyi (vagy vaníliás öntet) nagyon jól jött volna hozzá, de az már csak „hab lett volna a tortán”

Hozzávalók:

Gyümölcsös részhez:
2 birsalma
2 alma
½ dl frissen facsart narancslé
1 tk fahéj
1 ek liszt
2 ek cukor

Morzsához:
10 dkg vaj + kevés a forma kikenéséhez
20 dkg liszt
12 dkg cukor
1 csipet só

A birseket apró kockára vágtam, kivajazott sütőformába szórtam, ráöntöttem a narancslevet, aztán alufólia alatt puhára sütöttem (pároltam). Közben a morzsához a vajat a liszttel késbetétes robotgépben összemorzsásítottam, hozzákevertem a cukrot és a sót. Az almát felkockáztam és megszórtam a liszttel, a cukorral és a fahéjjal. A megpuhult birsalmához kevertem a felkockázott lisztes almát, rászórtam a morzsát és készre sütöttem.

2 megjegyzés:

  1. Ezt én is megsütöttem tegnap szufléformában ( kicsit változtatva )Nagyon-nagyon finom süti:-)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is bejött. Legközelebb körtével próbálnám ki, és tárkonnyal ízesíteném, mert ez a párosítás nagyon izgatja a fantáziám. Csak sajnos nem találok sehol friss tárkonyt :(

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...