2010. november 11., csütörtök

Maradék-elv

Ne ijedjen meg senki, nem egy matematikai tételről fogok értekezni. Ez a vacsora arról szólt, hogyan tűntessem el a hűtőmben lapuló ilyen, meg olyan, „már csak egy darab van belőle” hozzávalókat. Mindenképpen főzeléket akartam készíteni, mert már elég rég került az asztalra. A végeredmény sikermutatója az volt, hogy a Mazsolák lelkesen befalták vacsorára.
Mi is volt a hűtőmben? Egy-egy szál fehér- és sárgarépa, egy karalábé, fél doboz bontott konzerv kukorica, két szelet sült sütőtök, egy maradék tojásfehérje. Ebből a mennyiségből egy kb. két (felnőtt)személyes főzelék kerekedett, úgyhogy aki több emberre főzné, az szorozzon lelkesen, ha már a matekkal ijesztgettem a címben. Feltétnek sütőtökös lepénykéket sütöttem, csakhogy a sütőtök is elfogyjon végre.

Hozzávalók (2 személyes adag):

Főzelékhez:
1 sárgarépa
1 fehérrépa
1 karalábé
½ doboz kukorica (ha egész lett volna, az se lett volna baj)
1 ek vaj
kb. 2 dl tej
1 ek liszt
1 púpos ek tejföl
só, szárított tárkony

Sütőtökös lepénykékhez:
2 szelet sült sütőtök (kb. 20 dkg volt, de nem mértem)
1 ek zappehely
1 ek liszt
1 ek zsemlemorzsa
1 tojásfehérje
1 kk kakukkfű
só, bors
a sütéshez olaj

A répákat és a karalábét felkockáztam és vajon – fedő alatt - félpuhára pároltam. Sóztam. Szükség esetén önthetünk alá egy kis vizet. Aztán hozzáöntöttem a kukoricát, megszórtam a tárkonnyal és tovább pároltam. Amikor megpuhult felöntöttem a tejjel, amiben előzőleg csomómentesen elkevertem a lisztet, valamint beletettem a tejfölt, és összeforraltam az egészet.
A sütőtökös lepénykékhez a hozzávalókat összekevertem, majd pár kanál olajban kisütöttem
.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...