2010. november 11., csütörtök

Málnás muffin


Tegnap babalátogatóban voltunk egy nőpartis barátnőmnél. A kisfia – aki egyébként egy tüneményes kispasas – már 7 hónapos. Persze találkoztunk már a hét hónap alatt, csak valahogy a „hivatalos” (családostul, Mazsolástul, Férjestül) babalátogatásra eddig nem sikerült sort kerítenünk. Az elhatározás hirtelen született meg, és mivel üres kézzel nem akartam menni, a legjobb választásnak egy muffin tűnt, amit sitty-sutty össze lehet kutyulni, és a megsülésre sem kell 20 percnél többet várni.
Korábban vettem a Mazsoláknak málnás joghurtot, amiért nem különösebben rajongtak, így jött az ötlet, hogy „el lehetne sütni” valami süteményben, amiben jól megfér a többi hozzávalóval és így nem marad a nyakamon (szó mi szó, nekem sem jött be különösen, annak ellenére, hogy a málnát imádom). Fagyasztott málnával még korábban ellátott az Apósom, úgyhogy „friss” gyümölcs is került a sütibe. Nem volt kedvem olvasztgatni a málnát, fagyosan, csont keményen dobtam bele a sütibe.
Szívem szerint töltöttem volna bele egy kis cukrozott krémsajtot, de arra már nem volt idő (igazság szerint a cukor mennyiségét is úgy alakítottam, hogy ebbe még került egy cukrozott krém, úgyhogy aki édes szájú, és szintén nem tesz bele krémet, az emelheti a cukor mennyiségét)…evés közben hozzágondoltam, és megállapítottam, hogy kár, hogy elmaradt.

Hozzávalók:
20 dkg liszt
3 ek kakaópor
1 cs. sütőpor
½ kk szódabikarbóna
2 tojás
10 dkg barnacukor
0,5 dl olaj
0,5 dl tejszín
1 pohár málnás joghurt
2 marék málna

A tojást a barnacukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam az olajat, a tejszínt és a joghurtot. A lisztet összekevertem a kakaóporral, a sütőporral és a szódabikarbónával, majd a nedves anyagokhoz öntöttem és elkevertem. A végén hozzáadtam a fagyott málnát és muffin sütőbe kanalaztam, amit előzőleg papír kapszlikkal béleltem ki. Kb. 20 percig sütöttem 165 fokon légkeveréses sütőben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...