2010. november 7., vasárnap

Gesztenyés profiterol

Az utóbbi időben rákattantam az égetett tésztára. A fene se gondolta korábban, hogy ennyire pofon egyszerű elkészíteni, és eddig még mindig klassz üreges lett. Ha csak vizet tettem bele, akkor talán szebb lett a kinézete, nem töredezett meg annyira. A krémek, töltelékek pedig végtelenségig variálhatóak: múltkor málna- és mangóhabosat csináltam, de ez csak kettő a lehetőségek közül.

A pénteki lakásavatós nőpartira profiterolt akartam készíteni. Dolce Vita két remekbeszabott receptje között vaciláltam: kávés profiterol (a szakácskönyvéből) vagy narancsos profiterol. Odáig el is jutottam, hogy a tésztát megsütöttem, de aztán elcsábultam a hívó szóra és kimentem Katival az IKEA-ba. Ennek az lett a következménye, hogy remek dolgokat shoppingoltam, de sajnos a profiterol nem készült el magától. Villámmegoldásként vaníliapudingot töltöttem bele és zacskós (Dr. Oetker) csokiöntettel öntöttem nyakon. Az íze nem volt rossz, de nem ilyenre vágytam.


Szombaton nekifutottam újra, igaz, hogy csak vasárnapra készült el, de az égetett tésztában ez a klassz, hogy előre elkészíthető, sőt azt olvastam, hogy a megsütött fánkocskáknak a fagyasztás sem árt.

Tölteléknek végül is gesztenyét választottam, mert azt mindenki szereti a családból. Igaz, hogy főzött sárgakrémmel akartam a gesztenyét összekeverni, de időtakarékosságból inkább maradt a jól bevált vaníliás puding. Csokiöntetet NagyMazsola miatt kakaóporból főztem, mivel még nem találtam olyan csokit, amiben ha csak nyomokban is, de ne lett volna mogyoró. Sajnos a csokiöntetnél nem tudok pontos mennyiségeket írni, mert nem méregettem, csak érzésből pakoltam a lábosba a hozzávalókat (egy körülbelülit megpróbálok írni).



Hozzávalók:

Égetett tésztához:
10 dkg margarin
0,5 dl tej
0,5 dl víz
10 dkg liszt
3 tojás

Töltelékhez:
1,5 dl tej
1 dl tejszín
½ zacskó vaníliás pudingpor
1 ek cukor
kb. 20 dkg gesztenyepüré
1,5 dl tejszín
1 cs. vaníliás cukor
½ cs. habfixáló

Csokiöntethez:
vaj (kb. 5 dkg), porcukor (kb. 1-2 ek – attól függ mennyire szeretnénk édesre készíteni), jófajta kakaópor (1 púpozott ek.), vanília kivonat (kb. 1 tk.), rumaroma (kb. 1 tk.), tej (kb. 2-3 ek.), joghurt (kb. 1-2 ek.), olaj (kb. 1 ek.)


A tésztához a vizet, a tejet és a margarint összeforraltam, majd beletettem a lisztet és addig kevergettem, amíg összeállt, illetve elvált az edény falától. Amikor kicsit meghűlt a tészta, akkor egyesével belekevertem a 3 egész tojást. Nyomózsákba töltöttem, kis halmokat formáztam és sütőpapírral bélelt sütőlemezen kb. 180 fokos sütőben aranybarnára sütöttem. Kb. 18 kisebb fánkocska lett belőle.

A töltelékhez a tejet és a tejszínt összeöntöttem, a keverékből 2 dl-t felforraltam, a maradékban pedig csomómentesen elkevertem a pudingport és a cukrot. Amikor a keverék felforrt, beleöntöttem a pudingos részt és sűrű krémet főztem belőle.
A gesztenyepüréből annyi golyócskát (kb. mogyoróméretűt) gyurmáztam, ahány tésztafánkocskát sütöttem. Amikor a vaníliás krém kihűlt, belekevertem a maradék gesztenyepürét. A tejszínt a cukorral és a habfixálóval kemény habbá vertem.
A csokiöntetet megfőztem (addig kevergettem a hozzávalókat a tűzhelyen, amíg egynemű massza nem lett).
A tésztákat félig bevágtam, beletettem egy-egy gesztenyegolyót, egy kis gesztenyéskrémet és tejszínpamacsot. Tálba halmoztam a betöltött fánkokat és ráöntöttem a csokiöntetet.
Kicsit behűtöttem, aztán jóízűen megettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...