2011. március 2., szerda

Croissant – avagy francia reggeli a konyhámban

Néha napján rám tör a vágy, hogy utazzak, világot lássak. Gondolatban Férj mellett ülök egy kávézó teraszán és a kávémat kavargatva – hozzá croissant majszolva – nézem az embereket, ahogy munkába rohannak, ügyet intéznek, de én csak lógatom a lábamat, nem vár rám más csak a város, amit éppen fel szeretnék fedezni.

A kávé és a croissant megvolt, sőt Férj is ott ült velem, csak a háttér hibázott – a konyhaasztalnál kavargattam a kávémat, viszont a croissant házi volt és csodálatos. Régóta tettem ide, tettem oda a kinyomtatott receptet, de este nekiveselkedtem és reggelre már a sütőben sültek a finomságok. Köszönet érte Limarának és Gabojszának, mind a kettőjüknél hasonló receptet találtam a croissant egyszerű, gyors elkészítésére.

A legjobban az tetszett benne, hogy megúsztam a hajtogatás hosszú és macerás műveletét, az eredmény mégis leveles tésztára hajazott. A tesztpéldányok töltetlenül készültek, de legközelebb betöltöm sajttal vagy csokival :)

Azt viszont be kell, hogy valljam, hogy kicsit szeleburdi voltam. Fél adag tésztát készítettem, a vaj mennyiségét viszont egész adagnak megfelelően mértem ki. Férj kérdezte meg – bekukkantva a sütőbe – hogy normális-e, hogy a croissanok vajban tocsognak. Na, akkor csapott belém a villám, meg a felismerés, hogy dupla mennyiségű vajat dolgoztam bele a tésztába. Gyorsan átpakoltam a félig megsült croissanokat sütőrácsra, hogy ne ázzanak el a vajtól teljesen, és rácson sütöttem őket tovább. Azért így is jó lett…

Itt féladagnyi mennyiséget írok le, a megfelelő vaj adaggal. 12 darab jött ki belőle.
Hozzávalók:

35 dkg liszt
7 dkg joghurt
1 dl langyos tej
½ kk só
2,5 ek cukor
1 tojás
2,5 dkg élesztő
12-15 dkg hideg vaj
1 tojás a kenéshez


A hozzávalókat a vaj kivételével bedagasztottam és egy órára hűtőbe tettem. Ezek után a tésztából nyolc egyforma részt szakítottam ki, azokat nagyjából kerek formájúra és vékonyra nyújtottam.

A hideg vajat nagy lyukú reszelőn lereszeltem, majd elkezdtem rétegezni a tésztakorongokra: egy tészta, egy adag vaj, egy tészta, egy adag vaj. A végén tésztával kell lezárni. A vajas tésztatornyot nagyon vékonyra (2-3 mm) – téglalap alakúra – nyújtottam. Lehet kör alakúra is, de nekem az most nem jött össze. Igazság szerint kicsi volt hozzá a gyúrólapom. A kinyújtott tésztát hosszában kettévágtam, majd az így kapott tésztacsíkokból háromszögeket vágtam ki, majd mindegyiket feltekercseltem és kiflit formáztam belőle.

Egy éjszakára hűtőbe tettem és csak reggel sütöttem ki, hogy frissek legyenek. Mielőtt betettem a kifliket a hideg sütőbe, megkentem tojással a tetejüket. Ezután kapcsoltam csak be a sütőt 180 fokra. Kb. 25-30 perc alatt sültek meg.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...