2011. március 1., kedd

Darafelfújt, avagy a gyerekbarát ebéd

Annak ellenére, hogy van két édesszájú Mazsolám és egy nem kevésbé édesszájú Férjem, nem szoktam tejbegrízt főzni. Biztos azért, mert nekünk sem főzött az Anyukám, így nem ívódott belém, mint egyszerű és gyors gyermeketetési megoldás. Van persze helyette más: nagy sláger nálunk például a rizskoch (rizsfelfújt), a túrófánk és a túrógombóc, bár ezek egy fokkal munkásabbak, mint a tejbegríz, aminél csak önteni, szórni, keverni, kicsit összefőzni, valami finommal megszórni vagy leönteni és végül megenni kell.

A Kismama magazin egy régi számában találtam a tejbegríz kicsit munkásabb/elegánsabb(?) változatát, tetszett, mert a rizsfelfújtra hajazott, ami már bejött, és jól jött valami újdonság, ami könnyen eladható a Mazsoláknak valami tartalmas leves után.

Ha előkapjuk a fiókban megbúvó kiszúró formáinkat, amiket jövő karácsonyig jól eltettünk, kis ráfordítással még eladhatóbbá tehetjük az ebédet (legalábbis a gyerekeknek…az más kérdés, hogy mit szól(na) a Férjünk egy süni alakú valamihez): formázhatunk szívet, csillagot, fenyőfát, mókust, amink csak van.


Hozzávalók:

1 l tej
23 dkg búzadara
4 dkg nádcukor
3 tojás
25 dkg túró
1 csipet só

A búzadarából és a tejből tejbegrízt főztem. Az elkészült tejbegrízt langyosra hűtöttem. A tojások sárgáját a cukorral és a sóval habosra kevertem, a tojásfehérjét kemény habbá vertem.
A cukros tojássárgához hozzáadtam a túrót és a kihűlt tejbegrízt, majd a tojásfehérjét is óvatosan beleforgattam. Kivajaztam egy sütőtálat és belesimítottam a masszát.
200 fokra előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt készre sütöttem.
Kínálhatjuk gyümölcsöntettel, csokiszósszal, lekvárral, ami jól esik.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...