2011. március 1., kedd

Piskóta, gesztenye, csoki – csak jó sülhet ki belőle


Pedig még sütni se kell ezt a desszertet, hacsak nem akarjuk a babapiskótát sk elkészíteni. Kivételesen most én sem tettem. Találtam Nagykovácsiban egy cukrászdát (amit egyébként minden sütirajongónak csak ajánlani tudok), ahol – állításuk szerint és remélem nem tévednek – mogyorómentes a házilag készített babapiskótájuk.

Gesztenyerajongó vagyok, még egyszerű püré formájában is imádom. Egy barátnőmnél egyszer ettem házi készítésű geszetnyepürét (a nagymamája csinálta), na annál nincs jobb. A bolti mélyhűtött masszák a nyomába se érnek.

A Nők Lapja Konyha tavaly októberi száma tele volt tíz finomabbnál finomabb gesztenyés desszerttel, neki is fogtam párnak: gesztenyés áfonyás mascarponés torta (ez volt a legnépszerűbb), gesztenyerolád, meggyes gesztenyés kuglóf. Ezzel a babapiskótás alagúttal eddig csak szemezgettem, de kész babapiskóta birtokában nekibátorodtam és megcsináltam.

Nem csokiba mártottam a piskótákat, hanem csoki krémet főztem, de bármelyik megoldás jó. Az eredeti receptben az alsó sor babapiskótát rumos cukorszirupba kell mártani, de én elég édesnek gondoltam a sütit anélkül is, úgyhogy helyette rumos tejbe mártogattam.

Igazi vendégváró: pikkpakk megvolt, nem kellett sütni, nem kellett hozzá túl sok hozzávaló és nagyon látványos, vagyis lehet vele villantani :).



Hozzávalók:

Kb. 20-25 babapiskóta (attól függ, hogy mennyire szélesek a babapiskóták, illetve hogy milyen hosszú formánk van)

Csoki krémhez: 5 dkg vaj, 5 dkg porcukor, 2 ek kakaópor, 1 ek joghurt

Krémhez: 50 dkg gesztenyemassza, 8 dkg baracklekvár, 3 dl tejszín, 1 cs. habfixáló, 1 tk rumaroma

Mártogatáshoz: kevés tej, 1 tk rumaroma

Összeolvasztottam a csoki krém hozzávalóit, és a azokat a babapiskótákat, amik a forma szélére kerültek félig belemártottam. Hagytam, hogy a csoki rádermedjen a piskótákra.
A tejszínt a habfixálóval kemény habbá vertem. 25 dkg gesztenyemasszát és a baracklekvárt összekevertem. A két masszát összeforgattam.
A maradék gesztenyét és a rumaromát összegyúrtam és téglalapot formáztam, ami majd a krém tetejére kerül.
A szögletes püspökkenyérformát folpackkal kibéleltem és a csokiba mártott babapiskótákkal kiraktam az oldalát. Majd beleöntöttem a tejszínes gesztenyemasszát, arra ráhelyeztem a gesztenyemasszából formált téglalapot, végül lezártam a tejbe mártogatott babapiskótákkal.
Legalább 1 órára tegyük hűtőszekrénybe (nekem egy éjszakát állt benne).
Ha kiborítjuk tálra, a tetejét meg lehet szórni csoki forgáccsal, vagy csoki krémet lehet rá csurgatni, de ez nálam némi malőr miatt most elmaradt…



2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...