2011. február 16., szerda

Apróságok

Néhány napja rendezgetem a receptjeimet. Találtam egy újságkivágást, amiben benne voltak ezek a kiflik. El szoktam tenni Bereznay Tamás Nők Lapjában megjelenő receptjeit. Tőle is találtam egy fetás kiflit azzal a különbséggel, hogy Ő tett a tésztába főtt, áttört krumplit. Így utólag úgy gondolom, hogy a krumplit legközelebb nem hagyom ki a tésztából, szerintem könnyebbé tenné vagy emelem a zsiradék mennyiségét.
Tölteléknek apró kockára vágott kolbászt, feta sajtot és pannónia sajtot használtam, a tetejüket szezámmaggal és tökmaggal szórtam meg.




Hozzávalók:
30 dkg liszt
5 dkg zsír vagy margarin
3 dkg élesztő
½ dl tej
2 csipet cukor
1 kk só
2-3 ek tejföl
kenéshez 1 tojás
tölteléknek: kolbász, sajt
tetejére: szezámmag, tökmag


Az élesztőt a cukros tejben felfuttattam, majd összegyúrtam a többi hozzávalóval. 20-30 percig hagytam, hogy a tészta megkeljen. A tésztát kettéosztottam és kör alakúra nyújtottam, majd 8 körcikkre vágtam. A körcikkeket megtöltöttem és feltekercseltem. A kiflik végét összenyomkodtam, a tetejüket megkentem tojással, párat szezámmaggal, néhányat tökmaggal szórtam meg.
180 fokos sütőben kb. 15-20 percig sütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...