2010. május 14., péntek

Ananászos ricottatorta

Van egy nagyon jó ananásztorta receptem, már régóta tervezem, hogy újra megsütöm és közkinccsé teszem. Az ananász megvolt, első akadály elgördítve a süti útjából. A második akadályt azonban én emeltem. Variáltam. Ugyanis volt otthon fél kiló ricottám, ami már nagyon is a felhasználásért kiáltott, úgyhogy mit volt mit tenni, el kellett tűntetni a hűtőből: ananász, ricotta – nem tűnt rossz párosításnak. Nézegettem, keresgéltem, aztán megsütöttem, amit itt láttok.

Sütés előtt megkóstoltam a tésztát (ami inkább krémre hasonlított), és igen elégedett voltam az ízével, de az eredmény mégsem aratott babérokat, valahogy túl tömör, túl „lisztes” lett, amikor egy kicsit könnyedebb sütire számítottam (olyan igazi finom, könnyű sült túrótorta érzésre). Azóta is keresem a hibá(ka)t, hol ronthattam el.


Lent az eredeti receptet olvashatjátok, de most megpróbálom összeszedni, hogy mik lehettek a hibafaktorok:
- túl sok lisztet tettem bele, elég lett volna a zabpehely (liszt teljes elhagyása esetén, esetleg emelni kellene a mennyiséget 5 dkg-ra) és egy minimális mennyiségű liszt (mondjuk 3-5 dkg) vagy próbálkoznom kellene étkezési keményítővel.
- a tojásokat szét kellett volna választanom és a fehérjét fel kellett volna vernem, és úgy hozzákeverni a masszához,
- a krémsajtot el kellene hagynom, esetleg helyettesíteni egy kis tejjel vagy tejföllel, ami könnyedebb állagot adna, vagy ha nem hagyom el, úgy is tenni bele tejet/tejfölt.



Hozzávalók:

50 dkg ricotta
12,5 dkg krémsajt (Philadelphiát használtam)
12 dkg cukor
1 cs. vaníliás cukor
3 dkg zabpehely
10 dkg liszt
3 tojás
25 dkg friss ananász

A ricottát, a krémsajtot kikevertem a kétfajta cukorral, majd hozzádolgoztam a lisztet és a zabpelyhet. A tojásokat egyesével ütöttem bele, és mindegyikkel jól elkevertem a masszát. Végül belekevertem a felkockázott ananászt is.
Egy 18 cm-es tortaformát kivajaztam és beleöntöttem a tésztát. 160 fokra előmelegített sütőben kb. 1 órát sütöttem (azért nézegetni kell, és szükség esetén vagy előbb ki kell venni, vagy egy kicsit tovább kell sütni).

A friss eper nagyon feldobta, főleg, hogy nem voltam az eredménnyel annyira elégedett, de tejszínnel turmixolt eperöntettel vagy egy kis alkohollal összefőzött eperrel is biztos klassz lett volna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...