2010. május 11., kedd

Barackos túrókrém

Ez a pohárdesszert igen egyszerű és finom. Nálunk a gyerekek imádják és ez a képeken látszani is fog. „Sajnos” a végeredmény annyira gyorsan eltűnt, hogy csak azt tudtam fotózni, ahogy a gyerekek falják.
Más gyümölccsel is remekül működik, és ha Nagy Mazsola, aki mogyoró allergiás, nem enne belőle - de hát miért is ne enne belőle, hisz imádja - még babapiskótát is tennék bele.


Hozzávalók:

25 dkg túró
2,5 dl tejszín
1 dl natúr joghurt
10 dkg porcukor
1 cs. vaníliás cukor
3 nagyobb friss őszibarack vagy 6 felezett konzerv őszibarack


A tejszínt kemény habbá vertem. A túrót a joghurttal, a kétfajta cukorral és kb. 3 kanál felvert tejszínhabbal összeturmixoltam merülő mixerrel (Nem szoktam a túrót szitán áttörni, ahogy a legtöbb szakácskönyv javasolja a túrós desszerteknél – lusta vagyok hozzá –, ez a mixelős megoldás viszont igen praktikus és gyors, ráadásul ez a desszert úgy a jó, ha krémes állagú lesz a krémtúró és a túródarabkák eltűnnek belőle.). Amikor jó krémes lett a túrós massza, akkor lazán beleforgattam a maradék felvert tejszínhabot. Jöhetett bele az apró darabokra vágott őszibarack és máris kész lett a világ egyik legegyszerűbb – de igazán finom – desszertje. Poharakba szedtem és már kanalazhattuk is.


2 megjegyzés:

  1. Már vártam ezt a receptet, szerintem ma nálunk is sorra kerül. A kalóriák felett majd lazán szemet hunyok, úgyis voltam ma tornázni :)

    VálaszTörlés
  2. Tegyél bele egy kis tejbe áztatott zabpelyhet (kb. 1 órát szoktam áztatni, akkor jó szottyos lesz), és még inkább úgy fogod magad érezni, hogy szuper "fittness&wellness" vagy :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...