2010. május 25., kedd

Mentás-bodzás frissítő

Virágzik a bodza, a szüleim kertjét tömény, édes szörpillat lengi be. Elkezdtem a szüretelést, de már most kétségeim vannak afelől, hogy egy hónapnál tovább kitartanak-e majd a készletek. Nem tudom, hány száz üveggel kellene eltennem „télire” ahhoz, hogy a következő bodzaszezonig házi bodzaszörpözhessünk.


A bodzaszörp iránti családi szenvedélyünket persze a házi szörp készletek eltűnése után is ki kell valahogy elégítenünk. Kóstoltunk már ilyet is, olyat is, de a favorit a YO bodzaszörp. Ez az üdítőital is a bolti változattal készült, de lassan elkészül a saját készítésű, és akkor orrba-szájba bodzát iszunk, amíg a készletek tartanak….gondolom vagy egy hónapig.




Hozzávalók:

1 db lime
6-8 mentalevél
bodzaszörp (ízlés szerint…mennyire szeretnénk édesre)
0,5 liter enyhén savas ásványvíz (aki szúrósabban szereti, annak szódával ajánlom)
pár db jégkocka
díszítéshez 2 db eper

A limet negyedeltem és 2-2 negyedet belefacsartam egy-egy pohárba és a héjat is beledobtam a pohárba. Egy célszerszámmal a mentalevéllel együtt kicsit megtunkoltam, hogy a mentalevél aromája, íze belemenjen majd az üdítőbe. Kb. 2 teáskanál bodzaszörpöt öntöttem bele, de aki édesebben szereti, az még tegyen bele egy-két kanállal. Végül felöntöttem ásványvízzel és beledobtam pár darab jégkockát. Eperrel díszítettem.
Gyorsan elfogyott, úgyhogy érdemes lett volna nagyobb mennyiséget készíteni egyszerre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...