2010. május 11., kedd

Túrófánk

Desszertrepertoárom egyik kedvence. Egyszerű, gyors és a családból Mindenki szereti. Általában efy tartalmas leves után szoktuk enni. Egy hátránya van, hogy olajban kell kisütni, de hát valamit valamiért.
Olvastam már ricottával is, és a tésztába lehet belekeverni gyümölcsöt vagy csoki darabokat. Lehet enni egyszerűen „csak” porcukorral, de még jobb házi lekvárral. Főzhetnék hozzá szószt, sodót, de valahogy arra sosincs idő, az éhség mindig előbbrevaló.


Hozzávalók:

25 dkg túró
2 tojás
2 ek cukor
8 dkg liszt
csipet só
1 tk sütőpor
sütéshez olaj
tálaláshoz porcukor és lekvár

A túrót a cukorral és a tojással jól összedolgoztam, majd hozzákevertem a lisztet, a sütőport és a sót.
Vigyázzunk, hogy az olaj ne legyen túl forró, mert a külseje könnyen megég és a belseje nyers marad.
Evőkanállal az olajba szaggattam a túrós tésztát. Amikor az egyik fele megsült, átforgattam, és megsütöttem a másik oldalát is. Porcukorral és lekvárral szoktuk enni.

1 megjegyzés:

  1. Már rég óta terveztem, hogy kipróbálom a sokat emlegetett túrófánkodat. Ma jött el a napja, mert a túrón kívül szinte semmi nem volt itthon, amiből vacsit készíthettem volna. Nagyon egyszerű, gyors, és finom vacsi lett belőle. Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...