2010. május 11., kedd

"Hústorta"



Az ihletet a Nők Lapja Konyha májusi számából merítettem. Chili & Vanília libanoni ételeket készített, és az egyik burgonyás-bárányhúsos kibbéh névre hallgatott. Jól nézett ki, és már régóta izgatta a fantáziám egy burgonypüré-darálthús rétegzős dolog. Szeretek rétegezni, jó ahogy a különböző ízű sorok eggyé olvadnak és harmonikus egészet alkotnak.

A bárányhúst lecseréltem marhahúsra, a húsból elhagytam a fahéj-szegfűbors kombinációt (kicsit idegen számomra ez a fűszerpáros és a hús kombinációja), viszont rétegeztem még bele spenótot és paradicsomot. Igaz, hogy én kerekre sütöttem, de ez senkit ne akadályozzon meg abban, hogy szögletes formában készítse el. A tálalás miatt gondoltam, hogy kapcsos tortaformában sütöm. A két réteg burgonyapüré jól összetartotta a régeteket, nem esett szét szeleteléskor.

A torta családi mérlege: a legnagyobb elismerés az volt, hogy Kis Mazsola tömte magába lelkesen, a legnagyobb kudarc az, hogy Nagy Mazsola az első falatot nem sok teketóriázás után kiköpte és köszönte szépen, de többet nem kért, Férj alapvetően dicsérte, csak a jövőre nézve eltekintene a „zöld rétegtől”. A magam részéről pedig annyit, hogy legközelebb egy kicsit több paradicsomot tennék bele.




Hozzávalók:

30 dkg darált marhahús
½ fej vöröshagyma
só, bors, fehérbors
1 ek sűrített paradicsom
1 kg burgonya
2 dl tejszín
4 ek vaj
1 tojás sárgája
0,5 kg friss spenót
1 ek ricotta (elhagyható)
4-5 gerezd fokhagyma
2 nagyobb paradicsom
10 dkg keményebb fajta kecskesajt (elhagyható)

A hagymát felaprítottam és olajban üvegesre pároltam. Rázuttyantottam a darált marhahúst, nyomtam bele egy gerezd fokhagymát, sóztam, borsoztam és elkezdtem párolni. Amikor a hús már majdnem megpuhult, belekanalaztam a sűrített paradicsomot és addig hagytam még a tűzhelyen, amíg teljesen meg nem puhult.
Miközben a hús puhult, feltettem a burgonyát héjában megfőzni. A főzővízbe tettem némi sót, de a püré készítésekor úgyis utána lehet sózni. A megfőtt burgonyát meghámoztam, összetörtem és 2 ek vajjal, a tojás sárgájával és 1,5 dl tejszínnel jól elkevertem. A pürét sóval, fehérborssal ízesítettem.
A spenótot 2 ek vajon megpároltam, 3-4 gerezd fokhagymával, sóval ízesítettem, és amikor már a spenót megpuhult elkevertem benne a ricottát és ráöntöttem a tejszínt.
Jöhetett a rétegezés. Elővettem egy 24 cm-es tortaformát, kivajaztam és a burgonyapüré felét belesimítottam. Rákanalaztam a párolt darált húst, arra jöhetett a felkarikázott paradicsom, majd a spenótpüré és a felkockázott kecskesajt. Végül a tetejére rásimítottam a maradék burgonypürét.
200 fokra előmelegített sütőbe toltam, kb. ½ órát sütöttem. A sütési idő vége felé bekapcsoltam a grillezőt és kicsit megpirítottam (megbarnítottam) a „hústorta” tetejét.

3 megjegyzés:

  1. Megvettem a hozzávalókat, kíváncsi vagyok, milyen lesz!

    VálaszTörlés
  2. Így utólag meg kell hogy állapítsam, hogy azért giga adag lett, főleg úgy hogy Hanna nem evett belőle, én pedig korlátozottan (mostanság kicsit húsmenetesen működök...minden elvi meggyőződés nélkül) Nem tudom Ti mennyit bírtok, de lehet, hogy nekifuthatsz kisebb adaggal is...

    VálaszTörlés
  3. Na elkészült nálunk is. Sajnos a "zöld réteg" kimaradt belőle, amit eléggé fájlalok, főleg annak fényében, hogy egy csomót szórakoztam a spenóttal: megmosni, tisztítani kész macera volt. Erre végül leégettem, úgyhogy nem került bele a hústortába :) Mentségemre szóljon, hogy azért égett le, mert a szobában Léna épp életében először fölállt a kanapéba kapaszkodva,a mit mindenképpen meg kellett néznem. Mire kilelkendeztem magam, a fokhagyma megkeseredett a spenótban :(

    Legközelebb újra próbálom, mert nekem hiányzott belőle a spenót. de ezúttal fagyasztott zöld réteg lesz, az biztos :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...