2010. május 11., kedd

Lusta pizza

Imádom a jó pizzát. Vékony tészta, nem tolakodó pizzaszósz egymással és velem is barátságban lévő fel(rá-)tétekkel. Hangsúlyozni szeretném, hogy a pizzaszósz nem egyenlő a tubusos ketchuppal vagy a bolti előregyártott pizzaszósz néven futó agyonsózott rémedvényekkel. Sajnos egyszer voltam annyira lusta, hogy arra vetemedtem, hogy vegyek egy üveges pizzaszószt, akkor megfogadtam, hogy ezután inkább erőt veszek magamon és időspórolás ide vagy oda, de a házi szószról nem mondok le többet.



Ezeknek a feltételeknek leginkább a házi pizza felel meg, amit sajnos igen ritkán csinálunk, pedig a készítésében még Férj is igen lelkesen besegít: pizzaszószt kutyul, tésztát nyújt, a feltéteket feltétlen lelkesedéssel pakolja a pizzára, sőt a pakolásban még Nagy Mazsola is besegít – egy olajbogyó a pizzának, egy a pocaknak.

Ha rám tör a pizzaehetnék, de nincs kedvem dagasztani, keleszteni, nyújtani, van egy gyors megoldás (és most nem a Don Pepe telefonszámára gondolok): bolti pizzatésztát használok. No, nem az előresütött, sápadt, csomagolt kerek pizzatésztákra tessék gondolni, ennél ma már van egy jobb megoldás, legalábbis nálam bevált: pizzatészta a hűtőpultból. A leveles és rétestésztáknál kell keresni és még kisebb boltokban is szoktam látni. Persze ebből is a drágább fajta az igazi. Megpróbáltam egyszer a Spar sajátmárkás hűtött pizzatésztáját, de az ára egyenes arányban állt a minőségével (persze megtanulhattam volna: olcsó húsnak híg a leve, valamin nem szabad spórolni), azóta is ragaszkodom Tante Fanny-hoz.

Pizzatésztánál azért gyakrabban vásárolok leveles tésztát, de ez a pizza iránti vágyamnak nem szabad határt, a leveles tésztát ugyanúgy elkészítem pizzának, és ízében nem marad el az igazitól. Most is lapult egy csomaggal a hűtőmben, és volt még egy pár kanál házi hagymás paradicsomszószom is (egyszerűen összepároltam a hagymát és a hámozott paradicsomot, tiszta befőttes üvegbe tettem és száraz dunsztban kihűtöttem és most jól felhasználtam), amit még Kis Mazsolának tettem el nyáron, hogy milyen jól lesz majd télen. Jó is volt, csak nem éppen bébi kajába, bár szó se róla, így is szó nélkül befalta.

Paradicsomszószt leggyorsabban hámozott paradicsomkonzervből lehet elkészíteni. Még főzni se kell, csak gyorsan összeturmixolni és fűszerezni. Ha sietünk, a párolt hagyma akár el is hagyhatjuk.



Hozzávalók:

1 csomag leveles tészta
5 kanál hagymás paradicsomszósz
5 levél friss bazsalikom
1 kk morzsolt oregáno
só, bors
kis darab főtt füstölt szalonna
5-6 szelet selyemsonka
1 kis üveg fekete olajbogyó
1 kisebb cukkini
2 szem paradicsom
10 dkg reszelt sajt

A hagymás paradicsomszószt sóval, borssal, oregánóval és apróra vágott friss bazsalikommal (jó a szárított is) ízesítettem. A szalonnát felkockáztam és félig kisütöttem a zsírját (nem akartam teljesen kiszárítani és töpörtyűt sütni belőle). A selyemsonkát felcsíkoztam, a paradicsomot felkarikáztam, a cukkinit uborkagyalun leszeltem, az olajbogyókat megfeleztem.

A leveles tésztát sütőpapírostól tepsibe terítettem, a széléből kb. 1 cm-t felhajtottam, hogy legyen egy kis pereme és megkentem a fűszeres paradicsomszósszal. Rászórtam a húsokat és az olajbogyót, majd szép sorban rárendeztem a paradicsomkarikákat és a cukkini szeleteket. Kb. 200 fokos sütőbe toltam, és amikor a cukkini és a paradicsom nagyjából megpuhult, rászórtam a sajtot is. Én addig sütöttem, amíg a sajt ráolvadt, de aki kicsit barnábban szereti a sajtot, az grillezzen rá egy kicsit (már ha van ilyen funkció a sütőjén).




2 megjegyzés:

  1. Nálam van egy sitty-sutty pizzarecept... :)) Ha gondolod. Mindennel együtt megvan 1 óra alatt! Az első mozdulattól a sütőből kivételig.

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Meg fogom nézni. Bár az is igaz, hogy a leveles tésztás megoldásban szeretem, hogy olyan klassz roppanós, mégis omlós a tészta.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...