2010. április 28., szerda

Zöld spárgás torta (quiche)



Szilveszterkor felfedeztük magunknak az Apropó Éttermet, és egészen megszerettük. Hétköznapokon délben korrekt áron két- és háromfogásos menüt lehet enni fehér asztalnál.
Pénteken Katival felnőtt napot tartottunk: háznézés, ebéd Zsófinál, könyvvásár a Millenárison, korai vacsora az Apropóban, séta a Duna-parton (egy kis futással a busz után, csakhogy lemozogjuk a vacsorát). Tökéletes nap volt.
Annak ellenére, hogy délután 5 után mentünk az Apropóba, volt még a déli menüből (bár a
menüs desszert elfogyott, azért két fogással is jól laktam). Az előétel kucsmagombás torta volt, amit egy kis kecskesajt dobott fel igazán. Ez ihlette ezt a spárgás tortát.
Szeretem a zöldséges tortákat, mert egy kis zöldsalátával remek vacsora, de hús mellé köretnek is megállja a helyét.
Igazság szerint csak a tészta felét használtam fel a spárgás tortához, nem szeretem, ha túl vastag egy zöldséges torta alatt a tészta. Másrészt Férj néhány zöldséggel nincs kibékülve, és sajnos a spárgára is ferde szemmel néz, így kérésére a tészta másik feléből baconös hagymatortácskák készültek.


Zöld spárgás torta (quiche)

Tészta:
25 dkg liszt
13 dkg vaj

1 tojás
4-5 ek hideg víz

Töltelék:
½ kg zöld spárga
1,5 dl tejszín
2 dl tejföl
1 tojás
10 dkg kecskesajt
só, bors

A tésztához a vajat a liszttel késbetétes robotgépben összemorzsásítottam, majd gyors mozdulatokkal összegyúrtam a tojással, a sóval és a hideg vízzel. A tésztát folpackba csomagoltam és legalább ½ órára hűtőbe tettem. Amíg a tészta a hűtőben pihent elkészítettem a tölteléket.
A spárga fás részét levágtam és forrásban lévő enyhén sós vízbe dobtam. Félpuhára (roppanósra) főtt spárgát hideg vízzel leöblítettem. A spárga harmadát kb. 2-3 cm-es darabokra vágtam. A tejszínt, a tejfölt és a tojást és a kecskesajtot jól kikevertem, majd sóval, borssal fűszereztem.
Egy piteformát kivajaztam és belesimítottam a tésztát, rászórtam egy jó adag száraz babot és világosbarnára sütöttem 180 fokos sütőben (elősütöttem).
Az elősütött tésztára ráhalmoztam a spárgákat, majd ráöntöttem a tejfölös-tojásos keveréket. 200 fokos sütőben készre sütöttem.

12 megjegyzés:

  1. Volt alkalmam megkóstolni, és bár a vacsorának ez csak elenyésző kis szeletkéje volt, nálam mindent vitt. Überfincsi :)

    Nem mellékes, hogy ha Férj előtt kiejtem a spárga szót, akkor legfeljebb a zsinór szinonimája jut róla eszébe, ez mégis nagyon ízlett neki. De most tényleg :)

    VálaszTörlés
  2. Jó lenne, ha az olyan analfabéták kedvéért, mint én, megmondanád, hogy meddig tart egy spárga fás része, egyáltalán melyik végén van, mennyi idő alatt lehet roppanósra főzni, és mekkora átmérőjű egy piteforma, mert nekem olyan nincs :)

    VálaszTörlés
  3. A zöld spárga kevésbé szokott fás lenni, mint a fehér, nem kell olyan sokat levágni a végéből. Az alsó végétől levágok egy kb. 1 cm-es darabot, és ha még nem szalad benne olyan könnyen a kés, akkor darabolom tovább, amíg könnyen vágja. A spárga feje a legértékesebb és legfinomabb része, ami ki szokott lógni a csomagolásból :)
    Kb. 2-3 perc alatt roppanósra fő.
    A piteformám kb. 22-24 cm-es. Egyébként nagyon olcsón (kb. 800 Ft-ért) beszerezhető a Tescoban, sőt lehet kapni teflon bevonatút is ugyanitt, aminek kiszedhető az alja...állítólag nagyon praktikus és az sem olyan drága (2000 Ft alatt van).

    VálaszTörlés
  4. Hát megcsináltam, de nem lett olyan, mint a tiéd. Először is a spárgák alja kemény maradt, miközben a tetejük már szétfőtt (lehet, hogy nagyobb darabot kellett volna levágnom belőlük?), aztán a tészta kicsit túl vastag lett, talán jobb lett volna, ha én is felezem a mennyiséget, ha már a hagymás tortácskákra nem vállalkoztam :) Valamint nem sült meg olyan szilárdra, igazából féltem, hogy leégetem a tészta alját, pedig mint kiderült, még nyugodtan süthettem volna.

    Konklúzió: gondolj a kezdő konyhatündérekre is, és még részletesebben írd le :) A "készre sütöm" és hasonló kifejezések csak a hozzád hasonló elhivatottaknak elegendőek, nekem percek kellenek, és grammok és centik :)

    Azért majd újra megpróbálom, hátha legközelebb sikerül megközelíteni a tiédet :)

    VálaszTörlés
  5. Megcsináltam, csak cukkinivel, mert friss spárgához nem jutottam.
    Isteni és tökéletes a recept, köszi szépen! :)

    VálaszTörlés
  6. Heni, te egy isteni betegségben szenvedő nőszemély vagy... egy kulináris orgazmus guru... remélem másokra is ragályos... köszi a vacsit.

    Gábor

    VálaszTörlés
  7. Kedves Gábor!
    "Szó bennszakad, hang fennakad..." :)
    Köszi! Máskor is szívesen okozik ilyenfajta élvezeteket Nektek/Neked. Jó rajtatok kísérletezni!

    VálaszTörlés
  8. Kedves Duende!
    Klassz, hogy kipróbáltad, ezek szerint nemcsak a barátnőim olvassák a receptjeimet :)
    Ajánlom a francia hagymatortácskákat is, szerintem ha ez tetszett, az is be fog jönni.

    VálaszTörlés
  9. Már kinéztem azt is! :)) És kb. 2 hónapja vettem ilyen kis formákat is, megláttam a 100 ft-os boltban és nem tudtam otthagyni... De még nem próbáltam ki őket.

    VálaszTörlés
  10. Azon gondolkodtam, hogy az eféle lustaságoknak, mint én vagyok, nem lehetne-e a minitortákat egyetlen maxi-tortává egyszerűsíteni... A piteformára már úgyis rászántam magam, olvastam egy Stahl-receptet is, amihez kellene, gondoltam, ez isteni jel, hogy vennem kell egyet.

    Szóval vajon lehet maximálni a minitortákat? csak mert Férjnek az is nagyon bejött.

    VálaszTörlés
  11. Nagy sütőben is meg lehet sütni, szerintem úgy is jó (bár a hagymás lehet, hogy kicsit tömény lesz, csináltam már Stahltól hagymás verziót bacon nélkül, abból egyszerre nem lehetett túl sokat megenni), a sütő mérete határozza majd meg, hogy mennyi tésztát kell gyúrnod. Bár ha több sikerül, szerintem le lehet fagyasztani, vagy el lehet tenni másnapra és töltesz bele valami újabb csodát :)

    VálaszTörlés
  12. Na hát megvettem a piteformát, és meg is csináltam a Stahl-féle hagymás lepényt. Biztos ami biztos alapon szórtam az aljára egy kis pirított házi füstölt szalonnát, mit mondjak, nem rontottam el vele :)

    Szerintem hamarosan a kecskesajtos változattal is újra próbálkozom, ha már egyszer megvan ez a forma, ki kell használni :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...