2011. február 8., kedd

Burokban

A disznó legértékesebb része a szűzpecsenye, ez már az árából is látszik. Cserébe viszont nagyon finom. Szoktam szószban úszva készíteni, de az utóbbi időben a kedvencem a vajas/leveles tésztában sült verzió. Pikkpakk megvan, variálható, látványos és éppen ezért könnyű sikert aratni vele.
A hétvégi családi ebédre, aminek KisMazsola 2. születésnapja volt az apropója, kétfajtát készítettem: egy aszaltszilvásat és egy almás-camembertes-baconöset. Korábban egy baráti összejövetelre pedig kakukkfüves gombásat és baconös kaliforniai paprikásat sütöttem.
Köretnek zöldsalátát készítettem hozzá.

Hozzávalók:

2 nagyobb szűzpecsenye (összesen kb. 80 dkg)
só, bors (esetleg valamilyen fűszerkeverék sertéssülthöz)
olaj, vaj a sütéshez
1 dupla csomagos Tante Fanny leveles tészta
1 alma
½ doboz Tihanyi camembert sajt
8 vékony szelet bacon
10-12 szem aszalt szilva
½ dl vörös bor
1 tojás a kenéshez

A szűzpecsenyét befűszereztem és hagytam kicsit állni. Az almát cikkekre vágtam és vajon – erős lángon – kicsit megsütöttem. A camembertet vastagabb szeletekre vágtam, a bacon szeleteket kicsit megpirítottam (de nem sütöttem ropogósra, csak annyira, hogy a zsírjából egy kicsit süljön ki). Az aszalt szilvára ráöntöttem a bort és betettem pár percre a mikróba.
A szűzpecsenyét kettévágtam (jobban elfértek a serpenyőben és később is könnyebb volt vele így dolgozni) és olaj-vaj keverékén körbesütöttem.
A leveles tésztát kiterítettem és kettévágtam. A tésztadarabokra ráhelyeztem egy-egy megsült szűzpecsenyét (így összesen négy csomagot készítettem).
Az almáshoz rátettem a húsokra az almát, a sajtot, majd beterítettem a baconnel, végül beletekertem a tésztába úgy, hogy a tészta széleket alaposan összenyomkodtam. Ha a tészta túl nagy, akkor vágjunk le belőle és a tésztadarabkával díszítsük ki a tésztacsomag tetejét. Kiszúrhatunk belőle valamilyen formát, vagy egyszerűen csak kockázzuk vagy csíkozzuk fel és ezeket a tésztadarabokat tegyük a tetejére.
Az aszalt szilváshoz bemetszettem a húst és a résbe beletömködtem a borban áztatott szilvát, majd ezt is betekertem a tésztába.
A tésztacsomagokat megkentem felvert tojással és 190 fokos sütőben szép arany barnára sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...