2011. február 14., hétfő

Szilvás kuglóf

Egy elmaradást szeretnék pótolni. Férj végre rendet tett a temérdek fotó között, amit az elmúlt félévben készítettünk a Mazsolákról, az építkezésről, és amiket én készítettem a főztömről. Előkerültek azok a szeptemberben készült képek, amikről már azt hittem végleg elvesztek a több száz kép között.


Az egyik kedvencem ez a szilvás kuglóf, aminél a szilvákba csoki szószt töltöttem.


Hozzávalók:


20 dkg margarin
25 porcukor
1 cs. vaníliás cukor
4 tojás
30 dkg liszt
2 tk sütőpor
½ dl tejszín


annyi nagyszemű szilva, amennyi körbeéri a kuglófforma külső kerületét


Csoki szószhoz:
5 dkg vaj
5 dkg porcukor
1,5 dkg kakaópor
1 ek joghurt



A margarint és a kétféle cukrot habosra kevertem, majd hozzádolgoztam a tojásokat egyesével. Majd jöhetett a liszt és a sütőpor, legvégül a tejszínt is belekevertem. Kivajazott és kilisztezett kuglófformába töltöttem a tésztát.
A csoki szószhoz összeolvasztottam a hozzávalókat. A szilvát úgy magoztam ki, hogy félig bevágtam és a magot kiemeltem (maradjon egyben a szilva, hogy be tudjuk tölteni). A szilvákat betöltöttem a csoki szósszal.
A csokis szilvákat belepotyogtattam a tésztába.
180 fokos sütőben kb. 1 órán át sütöttem.

3 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...