2011. február 7., hétfő

Tejfölkrémes torta


Ezt a tortát a húgom szülinapjára készítettem két lépésben: egyik nap a tésztára volt időm, másnap pedig valahogy összezsonglőrködtem a krémet is. A tejföl telt, kerek ízt adott a krémnek, a baracktól meg olyan könnyed, gyümölcsös lett. A fahéj mindenképp kell a tetejére, mert attól lesz teljes (különleges) az ízhatás. Akik nálam jobban figyelnek az alakjukra, azok megpróbálkozhatnak joghurttal is, talán azzal is működik. Az látszik, hogy a krémbe nem került túl sok cukor, cserébe a tésztából nincs kispórolva.
Nagyon régen kaptam az eredeti receptet egy kedves munkatársnőmtől, a hozzávalókon nem változtattam sokat, viszont „süti” formát lecseréltem „torta” formára. Ha valakinek úgy tetszik, akkor süsse meg a tésztát tepsiben, a krémet kenje rá a tetejére, majd szórja meg fahéjjal az egészet. Így nem annyira ünnepi, viszont ízre ugyanolyan jó.

Hozzávalók:
Tésztához:
4 tojás
25 dkg cukor
2,5 dl Fanta
1,2 dl olaj
25 dkg liszt
3 tk sütőpor

Krémhez:
5 dl tejszín
50 dkg tejföl
10 dkg mascarpone
4 cs. vaníliás cukor
3 dkg porcukor
2 cs zselatin fix
1 doboz hámozott őszibarack konzerv
fahéj a tetejére

A tésztához a tojást kihabosítottam a cukorral, majd hozzáöntöttem a Fantát és az olajat, aztán belekevertem a sütőporos lisztet. A tésztát egy 24 cm-es tortaformában 180 fokon készre sütöttem.
A krémhez a tejszínt kemény habbá vertem 2 cs. vaníliás cukorral, a porcukorral és egy csomag zselatin fixszel. A tejfölt, a mascarponét, 2 cs. vaníliás cukrot és egy csomag zselatin fixet összekevertem. A barackot kis darabokra vágtam. A tejszínből kivettem pár kanállal, hogy a torta tetejére kenjem majd. A többi tejszínt, a tejfölös keveréket és a barackot óvatosan összedolgoztam.
A tésztát félbe vágtam és beletöltöttem a krémet. A tetejét megkentem a félre tett tejszínhabbal és jócskán megszórtam fahéjjal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...