2011. február 16., szerda

Házi pita

A házi pita egyik előnye, hogy sokkal olcsóbb, mint a bolti változat. Gyakorlatilag fél kiló lisztből (kb. 80 ft) és némi élesztőből (30-40 ft) 9 darab pitát csináltam. Ha van kenyérsütőgépünk, akkor még dolgoznunk se nagyon kell vele. Csak a kelesztés az, ami kicsit több időt elvesz.
A másik előnye, hogy legalább tudom, hogy mi van benne: semmi adalékanyag, semmi tartósítószer.
A piták szépen szétnyíltak, be lehetett tölteni mindenféle jóval: fűszeres sült csirkemell darabok, uborka, paradicsom, fetasajt, fokhagymás joghurt.
Jó kis görög vacsora kerekedett belőle. Desszertnek görög citromos sütit sütöttem, amihez jól illet a tiramisuból kimaradt mascarpone krém.


Hozzávalók:

50 dkg liszt
3 dl langyos víz
2 ek olíva olaj
2 tk só
1 tk cukor
3 dkg élesztő



A hozzávalókat a kenyérsütőgépem bedagasztotta és megkelesztette. 9 gombócot szaggattam ki a tésztából, és lisztezett deszkán hagytam őket kelni 10 percig. A gombócokat 2-3 mm vékonyra nyújtottam (kerekre vagy oválisra lapítsuk) és további 30 percig hagytam kelni. 230 fokos sütőben rácson kb. 10 perc alatt megsütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...