2011. február 14., hétfő

Felvágott helyett

Olykor rám tör a heves vágy, hogy bolti felvágott helyett valami házi készítésű keneccsel pakoljam meg a kiflimet reggel (padlizsánkrém, paprikakrém, tojáskrém, házi májas…miegymás), merthogy az mennyivel egészségesebb. Ez leggyakrabban vágy marad.

Most a vágy helyett/mellett ott volt a hiány. Nem sikerült eljutnom boltba, így felvágottból igen hiányosak voltak a készleteink: egy szál száraz (vagy inkább összeszáradt) kolbász, aminek a helyzetén már csak az javíthat, ha belefőzöm valamibe (ebből lett a csicseriborsós paprikáskrumpli). Tojás viszont volt otthon, árválkodott még pár szem csemege uborka egy befőttes üveg alján és volt egy teljes üveg kapribogyó. Ezeket házasítottam össze, hogy reggelire legyen kenni valónk.
Korábban is készítettem hasonlót, de akkor került még bele zöld olajbogyó is.


Hozzávalók:

4 db főtt tojás
5 dkg vaj
1 ek majonéz
1 tk tejföl
1 tk dijoni mustár
1 tk fehérbor ecet
só, bors
3 db kisebb csemege uborka
kb. 3 tk kapribogyó


Az uborkán és a kapribogyón kívül a többi hozzávalót késbetétes robotgépben krémesre turmixoltam, majd kóstolás után még igazítottam az ízeken. Az uborkát apró kockákra vágtam, a kapribogyón is aprítottam egy keveset, majd hozzákevertem a tojáskrémhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...