2011. február 6., vasárnap

Zellerkrémleves musttal lágyítva

Nálunk a krémlevesek abszolút favoritok, még olyan zöldségeket is meg tudok etetni a családdal, amire egyébként fújoznak, és látványosan kikotorják a tányér szélére. Ilyen zöldség a zeller is. Elég karakteres ízű, úgyhogy nem is csodálkozom rajta, ha valaki nem kapkod érte. Ezt a karakteres ízt lágyítottam egy kis musttal. A must íze nem ütött át a zelleren, inkább csak lágyította. Legközelebb kipróbálom frissen préselt alma lével is.
Az ötlet az „Apropóból” jött, ahol pár hónapja ebédeltem a barátnőmmel és csicsókakrémlevest ettem. A tulaj-szakács-pincér (egyszóval mindenes) elárulta, hogy a levesbe löttyintett egy kis mustot is.
A levest nem szűrtem át, mert jól sikerült a turmixolás, elég krémes volt így is, de ha valakinek ideje vagy kedves van hozzá, passzírozza át nyugodtan, biztos jót tesz vele.

Hozzávalók:

kb. 40 dkg zellergumó (tisztítva)
1 ek liszt
olaj
pár levél petrezselyemzöld
2-3 ek főzőtejszín
kb. 1 dl must

A zellergumót megtisztítottam, vékonyan felszeleteltem, majd olajon el kezdtem párolni és sóval ízesítettem. Megszórtam a liszttel, kevertem rajta párat, aztán felöntöttem vízzel. Amikor a zeller teljesen megpuhult, lehúztam a tűzről, belekanalaztam a tejszínt, beleszórtam a felaprított petrezselyemleveleket, beleöntöttem a mustot és az egészet alaposan összeturmixoltam. Amikor már jó krémes állagú volt, forrásig visszatettem a tűzre.
Levesbetétnek roppanós golyócskákat ettünk hozzá a gyerekek örömére.

3 megjegyzés:

  1. Azt meg tudod mondani, hogy honnan van ez a kis lábas?:)

    VálaszTörlés
  2. A Buttlersben vettem a MOM Parkban. Azt nem tudom, hogy látszik-e a fotón, de porcelánból van.

    VálaszTörlés
  3. ó, köszönöm szépen az infót!! szuper!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...