2010. április 15., csütörtök

Bulgursaláta

A mai piacozásom egyik szerzeménye egy zacskó bulgur volt. Még soha nem használtam, de Mautner Zsófia paradicsomos bulgursaláta receptje kedvet csinált hozzá. Sajnos bevásárláskor nem emlékeztem a hozzávalókra pontosan, úgyhogy főzés közben kicsit rögtönöznöm kellett. Újhagyma helyett fél fej lilahagyma került a salátába és menta híján a hétvégi szerzeményemből – lestyánból – tettem bele egy-két kisebb levelet. A chilit a gyerekekre való tekintettel elhagytam. Én egy egész citrom helyett csak egy félnek a levét facsartam bele, de nekem még így is egy kicsit intenzív volt a citrom íze. Volt otthon pár szem aszaltparadicsom, így az is belekerült, hogy ne árválkodjon tovább a konyhapulton.
Hozzá kell azért tennem, hogy a család körében nem aratott osztatlan sikert. Nekem ízlett, Kis Mazsola evett belőle (de aztán egy cső főtt kukorica érdekesebbnek bizonyul számára), Férj fanyalogva ugyan, de megkóstolta, Nagy Mazsola köszönte szépen, de ő inkább a kukoricára szavazott, Apósomnál viszont a változatosság elve alapján - ilyet úgy se eszik minden nap - bejött. Ezt fél sikernek könyvelem el, és azért a bulgurt nem űzöm ki a konyhámból.



Bulgursaláta

10 dkg bulgur
1 kk só
2 dl forró víz
½ fej lilahagyma
1 csokor petrezselyem
1-2 kisebb lestyán levél
½ citrom leve
4 evőkanál bio paradicsompüré
6 evőkanál olívaolaj
5 darab aszalt paradicsom
4-5 szem koktélparadicsom
só, bors





A bulgurt átöblítettem és ráöntöttem a forró vizet. Belekevertem a sót és 20 percig állni hagytam, hogy megpuhuljon.
A lilahagymát, a petrezselymet, a lestyánt apróra vagdaltam és összekevertem, a citrom levét ráfacsartam. Hozzákanalaztam a paradicsompürét és az olívaolajat. A keveréket ráöntöttem a megpuhult bulgurra és jól átkevertem. Az aszalt paradicsomra forró vizet öntöttem, megvártam, amíg egy kicsit megszívja magát, aztán felcsíkoztam és azt is hozzákevertem a bulgurhoz. A vacsoráig hűtőbe tettem. Sült csirkemellel és salátakeverékkel ettük.

1 megjegyzés:

  1. Tegnap nekiálltam ennek a bulgur-dolognak. Nem egészen ez lett belőle, mert este 10-kor kénytelen voltam abból gazdálkodni, ami épp itthon volt, és nálam pl. a lestyán vagy a koktélparadicsom nem tartozik az alapvető élelmiszerek közé :) Maradt (a bulguron kívül) a petrezselyem, a lila hagyma, két szál újhagymát is leltem a hűtőben, citrom ugyan volt, de nem fért bele a világképembe, paradicsom helyett viszont olajos-ecetes lében eltett pritamin paprika került bele. Ettől amúgy is kicsit savanykás lett.
    A végeredményt minősíti, hogy Férj szerint ízletes, Ádám meg azt mondta rá, hogy "Ez isteni finom!" Nem tudom, ezt honnan vette, mindenesetre evett belőle, és ez már önmagában is nagy fegyvertény :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...