2010. április 19., hétfő

Nyúlpástétomok fügével és aszalt szilvával



Szeretem a házi pástétomokat, szendicskrémeket, kencéket. A bolti dobozos változatokkal szemben - ha én csinálom - legalább tudom, hogy mi van benne. Próbálkoztam már csirkemájjal is, de a gundeles élmények hatására a nőpartis evős estre kipróbáltam a nyulat is. Friss fügét a Culinarisban sikerült beszereznem.

Nyúlpástétomok fügével és aszalt szilvával

50 dkg csontos nyúlgerinc
kb. 50 dkg mangalicazsír
2 ág kakukkfű
3-4 gerezd fokhagyma
½ fej vöröshagyma
3 dl vörösbor
só, bors
0,5-1 dl tejszín
1-2 ek vaj
2 szem érett füge
5 szem aszalt szilva
1 csapott kk fahéj
2 szegfűszeg

A 2 nyúlgerincet két-két darabra vágtam, hogy jobban elférjen a serpenyőben (olyan serpenyőt használtam, amit be tudok tenni a sütőbe is). Kb. 2-3 evőkanál mangalicazsíron picit megkapattam a nyúlhúst, majd ráöntöttem 2 dl vörösbort, tettem hozzá annyi mangalicazsírt, hogy a húst teljesen ellepje. Dobtam a nyúl mellé egy ág kakukkfüvet, fokhagymát és vöröshagymát, és betettem a 80 °C fokra előmelegített sütőbe (mivel mindezt éjfélkor sikerült elkövetnem, szépen elmentem aludni és csak reggel 8-9 között zártam el a sütőt). Amikor annyira kihűlt, hogy már kézzel bátran hozzá tudtam nyúlni, kivettem a nyúlhúst a zsírból, és könnyedén lefejtettem a csontról.

A nyúlhúst késbetétes robotgépbe daraboltam, tettem hozzá tejszínt, sót, borsot és annyi mangalicazsírt (abból is kanalaztam hozzá, amiben sült), hogy kellemesen krémes legyen (a mangalicazsír egy részét vajra is cserélhetjük).

A nyúlpép felét tálkába szedtem és 2 érett fügét aprítottam bele. Az aszalt szilvát kb. ½ dl vörösborban a fahéjjal és a szegfűszeggel felforraltam, majd apró darabokra vagdaltam. A aszalt szilvát egy ág aprított kakukkfűvel a nyúlpép másik felébe kanalaztam.

Friss kenyérrel ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...