2010. április 13., kedd

Medvehagymás fasírtgolyók

A hűtőben lapuló sertéscomb este 9-kor vajon mivé lényegülhet át? Pikkpakk megoldást kerestem, amivel nem kell sokat foglalkozni. Így születtek ezek az apró kis fasírtgolyók, amik szinte színtiszta húsból vannak némi zöld színnel vidámítva. Mivel a sütőben sültek készre, egészségesebbek, mintha olajban sültek volna, és kevés benne a szénhidrát is (persze a körettel azért bepótoltam), mert még a zsemlemorzsás megforgatást is elhagytam.
Tegnap vettem a zöldségesnél egy csokor medvehagymát, így most minden ételbe kerül egy kicsi: a tojáskrémbe, a „mindent bele levesembe”, és úgy gondoltam a fasírtgolyókban is meg fog férni a többi hozzávalóval. A petrezselyemtől és a medvehagymától olyan tavaszi lett.
A medvehagymára tekintettel elhagytam a fokhagymát és a vöröshagymát is, amik egyébként bele szoktak kerülni a fasírtba.
Mivel a sütőben sültek készre, még kevesebb figyelmet igényeltek. A golyócskák mellé a tepsibe dobtam pár gerezd krumpli is, hogy egy kis köret is sikeredjen hozzá, minimális időráfordítással.




Medvehagymás fasírtgolyók

50-60 dkg sertéscomb
2 szelet graham szeletelt kenyér
1 tojás
fél csokor petrezselyem
5-6 szál medvehagyma
só, frissen őrölt bors

A húst megdaráltam (illetve lustaságból késbetétes robotgépben „pépesítettem” össze), a kenyérszeleteket tejes vízben megáztattam és rámorzsoltam a húspépre. Ráütöttem egy tojást, befűszereztem, majd rászórtam az összeaprított petrezselymet és medvehagymát. Kézzel jól eldolgoztam a masszát és diónyi fasírtgolyókat formáztam belőle. Zsírpapírral bélelt tepsibe tettem, dobtam mellé pár szelet krumplit és kb 30-40 perc alatt készre sütöttem a golyócskákat.
Szerintem salátához, főzelékhez is kiváló, de vendégváró falatnak is beillene .
Ennyi húsból kb. 16-18 diónyi minifasírt kerekedik ki.

2 megjegyzés:

  1. Ádám itt ült az ölemben, mikor olvastam. Rámutatott a fotóra, és azt mondta: "Ilyen husit kérek!"
    Szerintem ennél nagyobb elismerés nem kell :) Ezek után azt hiszem, muszáj lesz megfőznöm!

    VálaszTörlés
  2. Ádámnak mindig szívesen főzök, főleg ha ezzel segítem az evés terén történő előrehaladását :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...