2010. április 19., hétfő

Francia hagymatortácska

Születésnapomra a Férjtől egy borítékot kaptam. No, nem pénz volt benne azzal a címszóval, hogy vegyél drágám magadnak valami szépet, ennél azért fantáziadúsabb. Elmehettem a Gundelbe „főzőiskolába”, amit talán jobb lenne „evőtanfolyamnak” nevezni. A hangulat jó volt, a fogások fantasztikusan sikerültek (a libamáj brulee mindent vitt), és azért el lehetett lesni egy-két fogást. Az ételek egy részének valószínűleg nem állnék neki itthon, de vannak, amik simán elkészíthetőek még egy kezdő konyhatündér számára is.
Már csak alkalmat, illetve társaságot kellett keresnem, hogy egy-két fogást megfőzzek a gundeles repertoárból. A nőpartis barátnőim lelkesek voltak, nem csak evésben, de az elkészítésben is aktívan részt vettek.
Ez a hagymatortácska egy falatnyi csoda voltak már a Gundelben is, és szerintem az otthoni változat sem sokkal maradt el tőle.

Francia hagymatortácskák

Tészta:
25 dkg liszt
13 dkg vaj
1 tojás
1 csipet só
3-4 ek hideg víz

Töltelék:
50 dkg hagyma
25 dkg bacon szalonna
1 kis pohár tejföl
só, bors
vaj
olaj

A lisztbe beleszórtam a sót és a vajjal késbetétes robotgépben összemorzsásítottam. Gyorsan összegyúrtam a tojással és a hideg vízzel. Folpackba csomagoltam és ½ órára hűtőszekrénybe tettem.
Amíg a tészta a hűtőben pihent, megcsináltam a tölteléket: a hagymát felkockáztam és vajon megpirítottam (szép színt kell kapnia). A bacont felcsíkoztam és kevés olajon kisütöttem a zsírját.
A tejfölt összekevertem a tojással. Sóval, borssal ízesítettem. (Óvatosan sózzuk, mert a bacon is elég sós!)
A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A tésztát kinyújtottam, köröket szúrtam ki belőle, majd kibéleltem a mini muffin sütő 24 mélyedését és pár pici fém kosárka sütőformát tésztával. A nyers tésztára száraz babot szórtam, hogy a tészta ne púposodjon fel sütés közben (vaksütés). A tésztakosárkákat addig sütöttem, amíg világosbarna színt kaptak.

A félig megsült tésztakosárkákba hagymát és bacont kanalaztam és ráöntöttem egy kis tojásos tejfölt (egészen pontosan ezt a részét Zs barátnőm követte el).
A sütőt felmelegítettem 200 fokra, és kb. 10 perc alatt készre sütöttem a hagymatortácskákat.
Osztatlan sikert aratott.

1 megjegyzés:

  1. Annyira büszke vagyok rá, hogy én lehettem az, aki összeállította ezt a fincsiséget a nőpartin! Igaz, ez már nem sokat tudott hozzá tenni a dologhoz, de mégis a folyamat részese lehettem kellő szaktudás hiányában is :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...