2010. április 25., vasárnap

Nigella almás sütije

Sok szakácskönyvem van, de Nigella Lawson-tól egy sincs. Valahogy elnavigáltam magam a honlapjára, és rátaláltam erre az almás sütire. Nagyon megörültem neki, mert már vágytam valami saját sütésű édességre.



Telitalálat volt, pikkpakk el lehetett készíteni (amíg Férj megfürdette a gyerekeket, én megcsináltam a tésztáját, aztán már csak az almákkal kellett kicsit szöszmötölnöm) és a Mazsolák imádták. Nagy Mazsola még a kakaóivásról is megfeledkezett, amikor reggel megkóstolta, és ez az Ő estében nagy szó. Számomra pedig isteni reggeli volt egy habos kávéval.
Így utólag annyit változtatnék az elkészítésén, hogy az almát a tetejére vastagabbra szeletelném. A pite formában klasszul felpúposodott - a sütőpor és a szódabikarbóna megtette hatását -, és szerintem jól mutatott így, de sima szögletes tepsiben is biztos jól nézne ki.

Nigella vaníliás almás sütije

15 dkg vaj
15 dkg cukor
1 ek vanília kivonat (vagy 1 cs. vaníliás cukor)
1 tk fahéj
3 tojás
20 dkg liszt
1 tk sütőpor
1 tk szódabikarbóna
5 ek tej
4 nagyobb vagy 5 kisebb alma



Kikevertem a cukrot és a vajat, hozzáadtam a vanília kivonatot és a fahéjat. A tojásokat egyesével belekevertem a masszába. Majd jöhetett a liszt, a sütőpor és a szódabikarbóna. Legvégül kanalanként hozzákevertem a tejet is.
Az almákat meghámoztam, 1,5 nagy almát (vagy 2 kisebb almát) kis kockákra vágtam, a maradék almát pedig megfeleztem és felcsíkoztam. Az almakockákat a tésztába kevertem.
Egy piteformát kivajaztam, kiliszteztem és beleöntöttem az almás masszát. A felcsíkozott almát pedig a tetejére rendeztem. Kb. 1 órán keresztül sütöttem (érdemes 45-50 perc után tűpróbát végezni).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...