2010. április 18., vasárnap

Medvehagymás juhtúrós pogácsa


A hétvégén a nagymamám 80. születésnapját ünnepeltük családilag. A nagynéném elsorolta, hogy milyen süteményekkel készül. Mind édes volt. Kedvem és a sütés-főzés iránti lelkesedésem még péntekről kitartott, így nekiálltam pogácsát sütni, hogy legyen valami sós majszolnivaló is. Még mindig volt medvehagymám, és a mélyhűtőből elővett juhtúró is arra várt, hogy végre felhasználjam. Ezek ketten jó párost alkottak. Legközelebb talán kicsit több juhtúrót és egy kicsit kevesebb medvehagymát tennék bele.



Medvehagymás juhtúrós pogácsa


25 dkg liszt
5 dkg medvehagyma
2 tojássárga
10 dkg juhtúró
1 ek tejföl
12 dkg vaj
1,5 dkg élesztő
0,5 dl tej
½ ek cukor
kb. 2 csapott kk só




Az élesztőt langyos cukros tejben felfutattam. A lisztet a vajjal elmorzsoltam, hozzáadtam 1 tojássárgát, a tejfölt, az élesztős tejet, a juhtúrót és a sót és jól összegyúrtam. Meleg helyen kb. ½ órát kelesztettem.
A medvehagymát csíkokra vágtam. A megkelt tésztát még egyszer átgyúrtam, majd kinyújtottam és rászórtam a medvehagyma felét. Összecsavartam a tésztát és még 20 percig pihentettem. Ezt követően ismét kinyújtottam a tésztát, rászórtam a maradék medvehagymát és újra felcsavartam.
A medvehagymás tésztát ujjnyi vastagra nyújtottam, a tetejét megrácsoztam, majd közepes méretű szaggatóval kiszúrtam a pogácsákat. A medvehagymák kicsit kilógtak, ezért még a két kezem között kicsit megformáltam a pogácsákat. A tetejüket megkentem tojássárgával és 180 fokos sütőben kb. 25 perc alatt készre megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...