2010. április 19., hétfő

Passiógyümölcsleves bazsalikommal


A gundeles est másik csodája. Muszáj írnom róla, mert isteni és rém egyszerűen elkészíthető. Leves, ami desszertként is megállja a helyét. A Gundelben bazsalikomos tojáshabbal tálalták, de ezt sajnos itthon nem tudtam reprodukálni, összeesett és kicsit nyers maradt. Másodszor már csak megszórtam felcsíkozott bazsalikommal.
Passiógyümölcsöt (maracuja) és öntetet is a Culinárisban sikerült vennem.



De mi is az a passiógyümölcs? Vagy inkább maracuja? Golgotavirágfélék családjába tartozik. Lúdtojás nagyságú csüngő bogyó, amely gömbölyű, tojásdad vagy körte alakú. Megérve kívül sötét lilásbarnára vagy feketésbarnára színeződik, felülete sima és gyengén fényes. A bogyó belsejében nagy termésüreg található. Belsejüket üveges, narancsszínű, sűrűn folyós pulpa tölti ki, amely markáns, vavanyú-aromás ízű. A 6 x 4 mm nagyságú kemény, fekete magok laposak.
A marakuját frissen a fáról szedve fogyasztják, vagy gyümölcsként tálalják, mikor is a bogyókat félbevágják, és a belsejét kikanalazzák; a magok is ehetők. (
http://www.terebess.hu/tiszaorveny/gyumolcs/golgota.html)

Passiógyümölcsleves bazsalikommal

10 dkg vaníliafagyi
1 tk méz
1 dl tej
1 dl tejszín
kb. 7 ek passiógyümölcs (maracuja) öntet
2 passiógyümölcs (maracuja)
3-4 bazsalikomlevél









A bazsalikomlevélen kívül a hozzávalókat összeturmixoltam. Akit zavarnak a fekete kis magok, az szűrje le a levest. Ha intenzívebb gyümölcsízt szeretnénk, az vagy tegyen bele több passiógyümölcsöt vagy öntetet. A levest pohárba szedtem. A bazsalikomot felcsíkoztam és megszórtam vele a levest.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...