2010. július 15., csütörtök

Citromkrém, mangó, égetett tészta


Régóta kacérkodtam a képviselőfánk-sütés gondolatával. Láttam már gyümölcskrémeset, cukrászdákban majdnem mindig ott van a pult mögött a hagyományos vaníliás-tejszínes, de sós töltelékessel is találkoztam már valamelyik konyhamagazinban. Múlt héten egy hirtelen jött ötlettől vezérelve nőpartit tartottunk a barátnőimmel, és ez adta a végső lökést, gondoltam megörvendeztetem őket egy kis desszerttel.

A képviselőfánkkal úgyis az a baj, hogy alkalom kell hozzá. Legalábbis eddig úgy gondoltam, de most hogy megsütöttem, felül kell bírálnom a nézetem. Könnyű tészta, üde gyümölcsös töltelék … végül is ez a kombináció bármikor jöhet. És a tészta pikkpakk megvolt, talán még egy kevert tésztánál is egyszerűbb, de biztos, hogy nem bonyolultabb. Már csak egy jófajta nyomózsákot kell beszereznem, mert a sajátomra annyira megharagudtam, hogy a kukában landolt a sütés után.

Véletlenül volt otthon egy érett, finom mangó. Van egy klassz zöldséges a XI. kerületben a Polgármesteri Hivatallal szemben, néha úgy érzem, hogy itt aztán mindent lehet kapni. Sajnos ritkán jutok el, mert már nem esik útba, de múltkor, amikor ott jártam egy mangó is a kosaramban landolt. Itthon még nem igazán láttam olyat, amit szívesen meg is vettem volna: vagy tök zöldek voltak vagy már rohadó félben lévők.

A mangó nagyon jól illet a citromkrémhez, a citromkrém pedig az égetett tésztához, szóval minden összepasszolt.
Amikor a tésztát kettévágtam, teljesen üreges volt, gond nélkül be lehetett tölteni a krémet és egy kis tejszín is elfért volna még benne, de az lustaságból elmaradt, csak a fotózott példányba fújtam egy keveset NagyMazsola reggeli habtejszínéből. És persze a gyümölcsnek is volt elég hely benne.
A tészta receptje a Nők Lapja Konyha július-augusztusi számából való.



Hozzávalók a tésztához (14 darab közepes méretű fánk lett belőle):

15 dkg Ráma margarin
15 dkg liszt
1,5 dl víz
1 kk cukor
1 kk só
4 tojás

Hozzávalók a töltelékhez:

1 csomag vaníliás pudingpor
2 dl tej
2 dl tejszín
3 dk cukor
1 citrom reszelt héja
½ citrom leve
10 dkg mascarpone krémsajt
1 mangó

A tésztához a vizet, a cukrot, a sót és a margarint egy lábasban felforraltam, majd hozzáadtam a lisztet, párat kevertem rajta, de elég gyorsan elvált az edény falától a tészta, úgyhogy késznek nyilvánítottam. Lehúztam a tűzhelyről és egyenként beleütöttem a tojásokat. Igyekeztem folyamatosan keverni, mert azt olvastam, hogy úgy lesz a tészta üreges.

Nyomózsákból sütőpapírral bélelt tepsibe nyomtam a tésztahalmokat,elég helyet hagyva közöttük, mert sütés közben megnőnek. 200 fokos sütőben kb. 20-25 percig sütöttem (amíg szép világos barna nem lett).

Közben elkészítettem a krémet. A tejszínt felforraltam, a pudingport összekevertem a tejjel és a cukorral, és a reszelt citromhéjat is beleszórtam. A pudingos tejet beleöntöttem a tejszínbe és addig kevertem amíg be nem sűrűsödött. Amikor lehúztam a tűzről, belecsavartam a fél citrom levét. Amikor teljesen kihűlt, beledolgoztam a mascarponét.

A mangót meghámoztam és apró kockákra vágtam.

A kihűlt tésztákat félbevágtam, az alsó részébe betöltöttem a citromkrémet, megszórtam a felkockázott mangóval, visszatettem a tetejét és már ehettük is (egy kis hűtés biztos nem ártott volna neki, de addig nem tudtunk várni, mert kezdődött a nőparti).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...