2010. július 20., kedd

Spenót, burgonya - főzelékben (is) jól megférnek

Ismét a Nőklapja Konyha ehavi számából egy recept. Ripszropsz vacsorát kellett csinálnom a váratlanul bejelentkező Apukámnak és az építkezésen megfáradt Apósomnak. Volt otthon krumpli és a délelőtti piacozás szerzeményeként friss spenót, így született meg a spenótos burgonyafőzelék. Nekem nagyon bejött ez a párosítás így főzelék formában.

Az eredeti recept 1 liter tejszínt írt, de ez kalóriában rengetegnek tűnt, és nem is lett volna túl pénztárcakímélő megoldás sem, ezért megelégedtem fél liter tejszínnel, amit 3 dl tejjel öntöttem fel (nem mellékesen nem is volt otthon több tejszínem :) ). A fűszerezés só, fokhagyma, bors és szerecsendió volt, a feltét pedig minikolbászkarikás tükörtojás.

A két Nagypapa körében osztatlan sikert aratott és másnap a Mazsolákkal én is ezt ettem ebédre (azt mellékesen jegyzem meg, hogy NagyMazsola még megkóstolni sem volt hajlandó, de Ő spenót és krumpli terén nem mérvadó).

Sajnos fotó most nem készült.


Hozzávalók:

kb. 80-100 dkg burgonya
kb. 10-15 dkg friss spenót
5 dl tejszín
3 dl tej
só, bors, szerecsendió
2 gerezd fokhagyma
2 tk étkezési keményítő

A burgonyát falatnyi kockákra vágtam, a spenótot felcsíkoztam, a fokhagymát megpucoltam. A tejet és a tejszínt felforraltam, majd beledobtam a burgonyakockákat. Sóval, borssal, szerecsendióval fűszereztem, illetve belereszeltem a fokhagyma gerezdeket. Amikor a burgonya megpuhult, hozzákevertem a spenót csíkokat és egy pici tejben elkevert étkezési keményítőt. Összeforraltam, 1-2 percig még hagytam rotyogni, és már kész is volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...