2010. július 30., péntek

Sütikorongok maradék tojásfehérjéből

Van egy Apró süteményekről szóló könyvem, amiben 1001 recept közül lehet mazsolázni. Most kifejezetten olyat kerestem, amibe csak tojásfehérje kell, hogy a nőpartira készülő briósból kimaradó fehérjéket úgy használjam fel, hogy annak még az előnyeit is élvezzük a lekvár-partin. Keresgélés közben akadtam rá a macskanyelvre, ami a könyv szerint a francia cukrászat alappillére. Nos azt hiszem ezentúl az én konyhám egyik pillérének is bevállalom, mert könnyedén elnyeli a tojásfehérjéket, amikkel eddig nem nagyon tudtam mit kezdeni (vagy lusta voltam vele foglalkozni). Az a jó benne, hogy végtelen számban kombinálható, ízesíthető, tölthető, mártható. Már csak arra kellene rájönnöm, hogy a bánatban lesz a tészta macskanyelv alakú, mert nekem egyszerűen szétfolynak a tésztahalmok, és inkább hasonlítanak egy tyúktojásra, mint macskanyelvre. Másodszorra már eleve feladtam és direkt korongokat sütöttem, pedig ott fele arányban teljes kiőrlésű lisztet használtam, gondoltam jobban megfogja…de mégse. Sebaj, úgyis az íze a lényeg, ami meg nem a süti formáján múlik.

Most a második próbálkozásom receptjét írom le, ami szerintem jobban is sikerült és el is tér az eredeti recepttől (bár nem akartam, de a vaníliaaromát kihagytam – feledékenységből - 1/2 tk kellett volna bele). A korongokat lekvárral ettük meg vacsora után, és perceken belül se híre, se hamva nem volt a sütinek.


Hozzávalók (kb. 8-9 tenyérnyi korong lett belőle):
2 tojásfehérje
2 dkg finomliszt
2 dkg teljes kiőrlésű liszt
4 dkg cukor
6 dkg vaj
csipetnyi só

A vajat kikevertem a cukorral, hozzászórtam a lisztet és a sót, majd óvatosan beleforgattam a kemény habbá vert tojásfehérjét. Sütőpapírral bélelt tepsire egy evőkanállal kiadagoltam a tésztát (legalább 2 ujjnyi távolságot hagyva a halmok között, mert a tészta elfolyik sütés közben), kicsit ellapítottam a kanál hátával és kb. 8-10 perc alatt készre sütöttem 180 fokos légkeveréses sütőben.


<>

2 megjegyzés:

  1. Hány tojásfehérje is kell bele?

    VálaszTörlés
  2. Bocs, tiszta bamba voltam, pont a lényeget nem írtam le :) ehhez a mennyiséghez 2 fehérje kell.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...