2010. július 19., hétfő

Ebéd áramszünet esetére


Múlt héten nem volt áram pár órára a lakásunkban (a várható áramszünetről egy héttel korábban már küldött értesítést az ELMŰ), úgyhogy előző nap olyan ebédet kellett kitalálnom, amit nem kell melegíteni és lehetőleg van otthon hozzá minden, mivel este 9-kor már nem nagyon akartam hozzávalók után szaladgálni. A déli menü zabpelyhes vegyes gyümölcsleves volt hideg tésztasalátával.

Összeszedtem azt, ami otthon volt: a leveshez fagyott cseresznye a mélyhűtőből, képviselőfánkból megmaradt mangó, pár szem ringlószilva, a tésztához egy zacskó tészta, konzerv csemege kukorica, zöldségek. Az öntethez kész majonézt használtam, mivel lusta vagyok cseppenként olajt csorgatni tojás sárgához és egyfolytában kavargatni.

A gyümölcslevesbe eddig soha nem tettem zabpelyhet, de most egy kicsit tartalmasabbra akartam csinálni arra az esetre, ha a tésztasaláta nem jönne be a Mazsoláknak, illetve a gyümölcslevest mindig vaníliás pudinggal szoktam behabarni, de az sajnos nem volt itthon, úgyhogy maradt a hagyományos sűrítő, a liszt (meg is állapítottam, hogy pudinggal sokkal finomabb).

Másnapra mind a kettő fogás jól lehűlt, és kiváló ebéd lett belőlük, bár kicsit feleslegesen küzdöttem, mert fél 12-re újra volt áram.



Hozzávalók a gyümölcsleveshez:
kb. 70-80 dkg vegyes gyümölcs (nálam éppen cseresznye, mangó, ringló szilva)
1 pohár tejföl
1 ek liszt
1-2 marék zabpehely
pár szem szegfűszeg, egész fahéj
cukor ízlés szerint
Amikor a víz felforrt, beledobtam a fűszereket és pár evőkanál cukrot, és pár percig tovább forraltam. Először a fagyott cseresznyét főztem bele, aztán a kis darabokra vágott szilvát, a felkockázott mangót pedig csak azt megelőzően tettem bele, hogy beleengedtem volna a tejfölös habarást. A habarás beleöntése után beleszórtam a zabpelyhet, addig forraltam, amíg a tejföl csomócskák el nem tűntek. Ilyenkor szoktam még utóízesíteni, ha nem tettem bele elég cukrot.
Jól behűtöttem.



Hozzávalók a salátához
30 dkg szarvacskatészta
½ piros kaliforniai paprika
½ doboz konzerv csemege kukorica
10-15 szem fekete olajbogyó
½ kígyóuborka
2 szál újhagyma
3 vékony szelet feketeerdei sonka

Hozzávalók az öntethez:
½ doboz tejföl
½ doboz natúr joghurt
kb 1-2 ek Extra Univer majonéz
kb. 1-2 ek sima majonéz
1 tk dijoni mustár
bors
pár csepp citromlé

A tésztát olajos sós vízben megfőztem és kihűtöttem. A paprikát és az uborkát apró kockákra vágtam, az újhagymát felkarikáztam, az olajbogyót megfeleztem, a kukoricáról leöntöttem a levet, a sonkát felcsíkoztam. A zöldségeket és a sonkát hozzákevertem a tésztához.
Az öntethez kézi habverővel összekevertem a hozzávalókat, majd hozzáöntöttem a tésztás zöldségekhez.
Jól lehűtöttem.



1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...