2010. július 9., péntek

Császármorzsa házi meggylekvárral és vaníliafagyival

Hozzávalók:

25 dkg búzadara
3 db tojás
8 dkg cukor
10 dkg vaj
5 dl tej
csipet só
1 citrom
meggylekvár
vaníliafagyi

A tojásokat kettéválasztottam és a sárgákat a cukor felével és a vaj felével habosra kevertem. Majd jöhetett a tej, a citrom reszelt héja, a só és a búzadara. Végül a tojások fehérjéből a maradék cukorral kemény habot vertem és azt is hozzákevertem a masszához (utólag észrevettem, hogy a recept ír hozzá szódavizet, de arról teljesen elfelejtkeztem, de tulajdonképpen nem is hiányzott belőle. Annyi szóda kellett volna bele, hogy sűrű tésztát kapjak).

Egy nagyobb méretű serpenyőben felmelegítettem a vaj felét és beleöntöttem a massza felét. Kevergettem, sütögettem, pirítgattam (kóstolgattam) amíg morzsás nem lett. Majd ugyanígy kisütöttem a másik felét is.

A hideg vaníliafagyi nagyon jól passzolt a langyos morzsához, a meggylekvár pedig adott neki egy kis fanyar ízt. Így együtt látványnak sem volt rossz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...