2010. július 22., csütörtök

Spenótos süllőfilé tésztaágyon



Sajnos ritkán készítek halat, de egy korábbi piacozásom hagyatékaként volt a mélyhűtőben két nagyobb halfilé. A mélyhűtő kiürítési akció keretében ideje volt, hogy ezek a halacskadarabok is a pocakunkban végezzék. Ráadásul az Apósom is nálunk volt, aki nagy pecás, és nemcsak kifogni, hanem megenni is szereti a halakat – a nagy kedvence a keszeg, ami egy rejtély számomra. És ha az Apósom nincs nálunk , rejtély fedné, hogy milyen halból is csináltam a vacsoránkat. Mivel pár hónapja vettem, már nem emlékeztem, hogy pontosan milyen hallal is állok szemben, meg egyébként se vagyok egy nagy halszakértő.

Ennek a receptnek az alapja Szilvi barátnőmtől származik, és Ő istenien tudja elkészíteni. Kicsit variáltam rajta, de a füstölt sajt nagyon hiányzott a tetejéről, sajnos tegnap elfelejtettem venni.

A tésztát roppant egyszerű volt elkészíteni – 3 mese felolvasása közben raktam össze -, és szerintem nemcsak köretként, hanem önmagában is megállná a helyét.




Hozzávalók a halhoz:

8 szelet süllőfilé
20 dkg mascarpone
reszelt citromhéj és citromlé (ízlés szerint, akár el is hagyható)
1 gerezd fokhagyma

1-2 szem paradicsom
10 dkg reszelt sajt (ha van, akkor inkább füstölt)
vaj, olaj a sütéshez

Hozzávalók a tésztához:

30 dkg tagliatelle tészta
1 nagy csokor petrezselyem
6 gerezd fokhagyma
3 ek tejszín
olíva olaj


A süllőfiléket besóztam és az olaj-vaj keverékén elősütöttem őket (sajnos kicsit sikerült kiszárítanom). A spenótot felcsíkoztam és vajon megroppantottam (kicsit megsóztam). A kihűlt spenótot belekevertem a mascarponéba, tettem bele kevés reszelt citromhéjat, 1-2 ek citromlevet (mindenki ízlése szerint adagolja) és belereszeltem a fokhagymát. A paradicsomot felszeleteltem (annyi szeletnek kell lenni, hogy a halszeleteket befedje). Az elősütött halat tepsibe rendeztem, rákentem a spenótos krémet, rátettem egy-egy karika paradicsomot, megszórtam sajttal és már mehetett is a sütőbe.

A tésztát sós-olajos vízben kifőztem, illetve dobtam a főzővízbe 3 gerezd fokhagymát. Amíg a tészta főtt összeaprítottam a petrezselymet, lereszeltem a másik 3 gerezd fokhagymát. a petrezselymet és a fokhagymát olíva olajon megfuttattam, rákanalaztam a tejszínt, majd ráöntöttem a kifőtt tésztát, kicsit átkevertem és már ehettük is a megsült halszeletekkel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...