2010. július 9., péntek

Variációk krémlevesre


Sárgarépa-krémleves

Hozzávalók:
1 kisebb fej hagyma
5-6 szál (nagyobb) sárgarépa
3 dkg vaj
1 dl tejszín
só, fehérbors
10 dkg fekete erdei sonka (füstölt sonka)
4 szelet kenyér

A sárgarépát felkarikáztam és vajon megfuttattam. Felöntöttem kb. 8 dl forró vízzel és a tejszínnel. Beledobtam a megpucolt hagymát egészben, sóztam, borsóztam. Amíg a leves főtt, addig a sonkát felcsíkoztam és kevés olajon megpirítottam. Amikor a sárgarépa megpuhult, a hagymát kivettem és a levest összeturmixoltam. A kenyeret megpirítottam hozzá és már kanalazhattuk is. Majdnem akkora sikert aratott a Mazsoláknál, mint a kukorica-krémleves.



Kukorica-krémleves

Hozzávalók:
50 dkg morzsolt, főtt kukorica (+15 dkg levesbetétnek)
1,5 dl tejszín
4 dkg vaj
só, bors
mini mozzarellagolyók
(opció: kapor)

A vajat megolvasztottam, majd ráöntöttem a kukoricát, kicsit kavargattam, aztán felengedtem forró vízzel és a tejszínnel. Sóztam, borsoztam. Amikor a kukorica megpuhult, összeturmixoltam az egészet, majd sűrű szitán átpasszíroztam (nem szeretek ilyen műveletekkel pepecselni – a túrót sem szoktam áttörni – de itt mindenképpen megérte, finom krémes lett). Mini mozzarellagolyókkal és főtt kukoricával ettük levesbetét gyanánt, de már akkor tudtam, hogy pirított sonkacsíkokkal lenne isteni (másnap a sárgarépa-krémlevesnél bepótoltuk). Az eredeti recept kaprot is ír hozzá, de egyrészt nem volt otthon, másrészt állítólag egy sorban áll allergia szempontjából a mogyoróval, úgyhogy inkább elhagyom minden ételből NagyMazsola érdekében

Áfonya-málna-krémleves

Hozzávalók:
30 dkg áfonya
15-20 dkg málna
50 dkg joghurt
4 dl tej
3-4 evőkanál akácméz
½ citrom leve


Az összes hozzávalót beleszórtam a turmixgépbe, pár percig zúgattam és már kész is volt az ebéd fele. Most nem vacakoltam azzal, hogy leszűrjem, passzírozzam, de engem nem is zavartak benne a magok.
Ennek a receptnek az alapjai is Bereznay Tamástól származik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...