2010. július 21., szerda

Ringlószilva piteformában


Anyukáméknál elkezdett érni a ringlószilva – persze potyogni is, ami gyerekkorunkban legalább 2 hétig állandó feladatot adott -, és kértem is tőle egy zacskóval, hogy végre reprodukálhassam a gundeles főzőesten evett szilvás pitét. Igaz, hogy az nem ringlószilvával készült, de ezen az apróságon igen könnyen túllendültem.

Olyan fém piteformában sütöttem (átmérője: 25 cm), aminek az alja kiszedhető, így a tortát sérülés nélkül, könnyen ki tudtam emelni a formából, és a fém bordázattól sokkal szebb cikkcakkos perem sikeredett, mint a porcelán változattal.

Igazság szerint a puding mennyisége ehhez a formához kicsit sok volt, de aki szereti a pudingot, az nem fog miatta tiltakozni. A szilva mellé került pár szem szeder és ribizli is, inkább csak mutatóba.

Ha valaki a tetején több tésztát szeretne látni (teljesen befedni, rácsozni, ennél több tésztareszeléket szórni), az számoljon hozzá még a tészta hozzávalóihoz kb. plusz 25- 50 %-nyi anyagot.

Hozzávalók a linzertésztához:
20 dkg liszt
14 dkg vaj
6,5 dkg porcukor
1 tojás

Hozzávalók a tetejére:
1 cs. vaníliás pudingpor
2 dl tej
2 dl tejszín
2 ek mascarpone
3 ek cukor
3 kk. barnacukor
1 kk. fahéj
kb. 10 szem ringlószilva
12 szem szeder
pár fürt ribizli

A tésztához a lisztet, a porcukrot és a hideg vajat késbetétes robotgépben morzsásítottam, majd hozzáöntöttem a felvert tojás 2/3-át. Gyors mozdulatokkal összegyúrtam, folpackba csomagoltam és kb. 1 órára betettem a hűtőbe.

Közben megfőztem a pudingot: a 2 dl tejszínt és 1 dl tejet felforraltam. A maradék 1 dl tejben elvegyítettem a pudingport és a 3 ek cukrot. A keveréket beleöntöttem a felforrt tejszínes tejbe és addig kavargattam, amíg be nem sűrűsödött. Amikor kihűlt, belekevertem a mascarponét.

A ringlószilvát cikkekre vágtam, a ribizlit leszemeztem. A barnacukrot összekevertem a fahéjjal.

A tészta ¾ részét belelapítgattam a sütőformába és vaksütéssel elősütöttem. Amikor a tészta félig megsült rákentem a pudingot, rápakoltam a gyümölcsöket és megszórtam a fahéjas cukorral. Végül ráreszeltem a maradék tésztát. A tésztareszeléket megkentem a maradék tojással. Visszatettem a sütőbe és készre sütöttem ( a végén kicsit rágrilleztem, hogy a tésztareszelék szépen megbarnuljon).







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...