2010. július 9., péntek

Fejtett bableves burgonyás pogácsával


Szeretem a tartalmas leveseket, amikhez már csak valami könnyű másodikat vagy desszertet kell készíteni. Nem mértem dekára pontosan leves hozzávalóit, és csak utólag próbáltam megsaccolni, de végül is csak a leves mennyisége változik, ha növeljük vagy csökkentjük a mennyiségeket.

Hozzátartozik még az igazsághoz, hogy gyűjtöm azokat a pogácsarecepteket, amik felülmúlják a cukrászdai változatokat (nem vagyok nagy pogácsasütő és ha ingerenciám van rá, általában cukrászdában szerzem be). Eddig Ízbolygó juhtúrós pogácsája vitte a prímet, de most Bereznay Tamás burgonyás pogácsája lépett a dobogó csúcsára. A tésztáját előző este össze kell gyúrni, és másnap már csak a sütéssel kell foglalkozni. Másnap is finom volt, nem száradt ki, valószínűleg a benne lévő gigantikus vajmennyiségnek köszönhetően.

A napokban készített lángos is jól passzolt volna a leveshez. Zsófiéknál vacsiztunk - amikor egy kis palacsintázásra csábítottam -, és azt gondoltam, hogy végre kipróbálom rajtuk Bereznay Tamás lángos receptjét is, mivel maradt még a pogácsához főzött krumpliból (eddig valahogy nem volt kedvem úgy nekilátni a lángos sütésnek, hogy „csak” Férjjel és a Mazsolákkal eszünk belőle). Számomra a lángos olyan társasági kaja, mindenki kenecseli, falatozza és közben jókat lehet beszélgetni, netalántán sörözni vagy borozni.

Hozzávalók a leveshez:

Kb. 20 dkg fejtett bab
3 kockára vágott sárgarépa
1 nagyobb falatnyi kockára vágott burgonya
1 közepes paradicsom
½ tv paprika
1 pár virsli
kb. 10 cm füstölt kolbász
1-2 marék „dörzs tarhonya” (Gyermelyi)
½ fej aprított hagyma
½ tk őrölt pirospaprika
1-1,5 ek liszt

2 ek aprított petrezselyem
1 babérlevél
3-4 levél zeller
1 tk pirosarany

A babot feltettem főzni sóval, babérlevéllel, a hámozott és kis darabokra vágott paradicsommal és feldarabolt paprikával. Közben feltettem a tarhonyát külön vízben főni és az aprított hagymából, lisztből, pirosparikából és piros aranyból rántást készítettem.
Amikor félig megfőtt a bab, akkor hozzáadtam sárgarépát, a zeller zöldet és a felaprított petrezselymet. A kolbászt hosszában félbe vágtam és felkarikáztam. Kevés olajon kisütöttem a zsírját. A virslit felkarikáztam.
Mielőtt a leves készre főtt volna, beletettem a felkockázott burgonyát, aztán jöhetett a kolbász (zsírjával), a virsli és végül a rántás. A legutolsó lépés az volt, hogy beletettem a puhára főtt tarhonyát. Kevés tejfölt tehetünk rá tálaláskor.




Hozzávalók a burgonyás pogácsához

20 dkg főtt, áttört burgonya
35 dkg liszt
20 dkg vaj
1,75 dkg élesztő
0.25 dl tej
2 dkg porcukor
2 dkg só
2 tojássárga

A tejet meglangyosítottam, belekevertem a porcukrot és felfutattam benne az élesztőt. A burgonyát, a vajat, a tojássárgáját, a sót összekevertem robotgéppel. A masszához hozzágyúrtam a lisztet és az élesztős tejet. Éjszakára hűtőbe tettem. Másnap reggel átgyúrtam, kisodortam és NagyMazsola segítségével kiszaggattam. Mielőtt a sütőbe tettem, hagytam kicsit kelni (kb. 15-20 percig). 200 fokos sütőben kb. 15 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...