2010. július 25., vasárnap

Meggyes túrópite

Az utóbbi időben dugig van a hűtőnk gyümölccsel: meggy, sárgabarack, őszibarack, ringlószilva, szeder. Piacozom is, kapok is innen-onnan. Egy részéből kiélem befőzési vágyaimat (igen lelkes vagyok, üvegben vannak már a málna és szeder alapúak, a hétvégén pedig üvegbe zártam a sárgabarack alapúakat is, és nagyon jó volt kísérletezgetni, még ha ki is purcantam), másik részét vagy nyersen esszük meg vagy sütiben kötnek ki.

Nagy kedvenc nálam a gyümölcsös süti, akár szögletes tepsiben, akár piteformában sütve. Az egyik nagy klasszikus a poharas joghurtos, ami elronthatatlan és mindig nagyon gyorsan elfogy. Az utóbbi időben mások gasztroblogjain elsősorban az ilyen témájú posztokra fókuszálok, és szép számban találok is olyanokat, amiket vagy azonnal megkóstolnék, vagy magam is szívesen megsütnék. Szörfölésem eredményeként szültem meg ezt a túróspitét, két fontos szempontom volt: legyen benne meggy és túró.

Be kell, hogy valljam, annyira belelendültem pénteken a sütésbe, hogy a túrós után egy élesztős meggyes is kikerült a kezeim alól, ami egyébként Gabojszától lestem el annyi változtatással,hogy szilva helyett meggy került bele, fele részben réteslisztet használtam és a tojásokat lusta voltam szétválasztani, ment bele mind a kettő egészben.

Mind a kettő pikkpakk elfogyott, sőt a túrósnál nagyon kellet igyekeznem, hogy le tudjam fotózni.


Hozzávalók:

10 dkg vaj
10 dkg barnacukor
3 tojás
25 dkg túró
10 dkg natúr joghurt
10 dkg rétesliszt
2 tk sütőpor
1 citrom reszelt héja
meggy

A tojások fehérjét kemény habbá vertem. A puha vajat kikevertem a barnacukorral, majd egyesével hozzákevertem a tojássárgákat. Ehhez jött a túró, majd a sütőporral elkevert liszt és a reszelt citromhéj. Legvégén óvatosan hozzákevertem a tojások kemény habját. Vajjal kikent és kilisztezett 26 cm-es piteformába beleöntöttem a masszát és rászórtam a magozott meggyet. 160 fokon (légkeveréses) készre sütöttem (a teteje aranybarnára sült, és a tűpróbánál nem ragadt rá tészta).

És így sikerült az élesztős meggyes:






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...