2010. július 30., péntek

Ragacsos csirkecombok


Az előző bejegyzésekben írtam, hogy főztem egy csomó fajta lekvárt, amikről első körben azt gondoltam, hogy majd süteményekben és süteményeken fognak kikötni, de pár hete olvastam Lila Fügénél egy szilvalekváros csirkecombról, amire már akkor felkaptam a fejem. Az ok, hogy gyümölcsök és bizonyos húsok jól megférnek egymás mellett, de hát a lekvár az mégiscsak lekvár, az én földhöz ragadt gondolkodásomban a húsokat fokhagymába, mustárba, meg ilyenekbe szokás pácolni. De ha egyszer le van írva, ki van próbálva és a képek alapján finomnak tűnik, akkor miért is ne.

Volt még tavalyról szilvalekvárom – azzal szólt az eredeti recept -, de gondoltam bevetem az idén befőzött baracklekváromat is. Bár nem főznék minden napra lekváros csirkecombot, párolt gyümölccsel és a jázminrizzsel egész finomra sikerült és alig 1 óra alatt megvolt.

Az ízesítésnél kicsit óvatosabb voltam, nem tettem bele csak egy evőkanál balzsamecetet és egy evőkanál szójaszószt, és rózsabors hiányában vegyes színes törött borsot használtam, a koriander mag pedig elmaradt. Utólag még eszembe jutott, hogy a szilvalekváros pác lehet, hogy elbírt volna egy kis fokhagymát is.

Hozzávalók:

8 csirke alsócomb

Szilvás pác: 3-4 ek szilvalekvár, 1 ek balzsamecet, 1 ek szójaszósz, 1 kk durvára tört vegyes színes bors, 1 ek olívaolaj, kevés só

Barackos pác: 3-4 ek baracklekvár, , 1 ek balzsamecet, 1 ek szójaszósz, 1 kk durvára tört vegyes színes bors, 1 kk gyömbérpor, 1 ek olívaolaj, kevés só

1 bögre jázminrizs
vegyes gyümölcs: 2 nektarin, 1 sárgabarack, 2 ringlószilva, pár szem szőlő

A csirkecombokat a sütés előtti este bepácoltam (4 szilvás és 4 barackos készült). Másnap tepsibe rendeztem, befedtem alufóliával és kb. 50 percet sütöttem alatta, majd amikor már megpuhult levettem a fóliát, hogy kicsit megpiruljanak. Közben a jázminrizst hagyományos módon elkészítettem: olajon átforgattam, majd kétszeres mennyiségű vízzel felengedtem és mérsékelt tűzön puhára főztem. A gyümölcsöket cikkekre vágtam, illetve a szőlőt megfeleztem. Vajat hevítettem rászórtam egy kiskanál cukrot, amikor elolvadt (el kezdett karamellizálódni), akkor erős tűzön kicsit átforgattam, rázogattam rajta a gyümölcsöket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...