2010. július 29., csütörtök

Sárgabarack alapú és más lekvárok terítéken

A lekvárok alapötletei a Dr.Oetkertől és Ízbolygó receptjeiből valóak. Köszönet értük!

Csokoládés sárgabarack lekvár

Hozzávalók:


2,1 kg sárgabarack
1,5 tasak 2:1 Dr. Oetker Dzsemfix
kb.25 dkg cukor
2 kk fahéj
0,5 dl Malaga bor
fél tábla 70%-os étcsoki
1 tk. szalicil

A sárgabarack csúcsát keresztben bemetszettem, leforráztam, és így pikkpakk lejött a héja. Felkockáztam a barackot és beleszórtam a többi hozzávalóval együtt – a csoki kivételével - egy lábasba. Forrástól számítva kb. 3 percig még hagytam zubogni, a végén a képződött habot leszedtem és belekevertem a szalicilt. Kifőzött üvegek aljába csokidarabokat szórtam és rátöltöttem a forró lekvárt, a biztonság kedvéért a tetejére is szórtam egy kis csokit. Miután lezártam, kb. 10 percre fejre fordítottam az üvegeket, majd 1 napra száraz dunsztba tettem.

Sárgabarack-szeder lekvár

Hozzávalók:

40 dkg sárgabarack
50 dkg szeder
20 dkg cukor
1 cs. vaníliás cukor
12 dkg őszibarack
1 tasak 2:1 Dr. Oetker Dzsemfix


A barackot meghámoztam, feldaraboltam, a szedret megmostam és lecsöpögtettem és egy részét pürésítettem, az őszibarackot meghámoztam és apró kockákra vágtam. A gyümölcsöket a többi hozzávalóval együtt forrástól számítva kb. 3 percig főztem. Kifőzött üvegekbe töltöttem, miután lezártam fejre fordítottam pár percre, aztán mehetett ez is száraz dunsztba.

Sárgabarack-banán lekvár


Hozzávalók:

1 kg sárgabarack
40 dkg banán
kb. 25 dkg cukor
1 tk citromsav
0,5 dl sárgabarack likőr
1 tasak 2:1 Dr. Oetker Dzsemfix


A sárgabarackot meghámoztam nagyobb darabokra vágtam, a banánt meghámoztam és apró darabokra vágtam. A gyümölcsöket a többi hozzávalóval együtt forrástól számítva kb. 3 percig főztem. Kifőzött üvegekbe töltöttem, miután lezártam fejre fordítottam pár percre, aztán mehetett ez is száraz dunsztba.

Narancsos sárgabarack lekvár


Hozzávalók:


1 kg sárgabarack
5 narancs (megtisztítva kb. 25 dkg)
1 alma
kb. 25 dkg cukor
1 kk mézeskalács fűszerkeverék
1 tasak 3:1 Dr. Oetker Dzsemfix

A sárgabarackot meghámoztam és feldaraboltam, 4 narancsot kifiléztem és felkockáztam, 1 narancs levét kifacsartam, az almát gyümölcscentrifugán átnyomtam. A sárgabarackot, a narancs húsát és levét, valamint az alma levét és pépesített húsát a többi hozzávalóval egy lábasba öntöttem. Forrástól számítva kb. 3 percig zubogva főztem. Kifőzött üvegekbe töltöttem, miután lezártam fejre fordítottam pár percre, aztán mehetett ez is száraz dunsztba.


Csokis őszibarack-szeder lekvár

Hozzávalók:
1,1 kg őszibarack
0,7 kg szeder
0,25 dl calvados
1 tk vanília kivonat
5 dkg nádcukor
10 dkg sötét Muscovado nádcukor
kb. 0,2 dl Malaga bor
fél tábla 70 %-os étcsoki
1,5 tasak 2:1 Dr. Oetker Dzsemfix

Az őszibarackot a forrázásos módszerrel könnyedén meghámoztam és felkockáztam, a szedret megmostam, lecsepegtettem és kb. a 2/3-át pürésítettem. A csokin kívül a gyümölcsöket és a többi hozzávalót egy lábasban összekevertem és forrástól számítva kb. 3 percig főztem. A kifőzött üvegek aljába csokit szórtam, a forró lekvárt rámertem, lezártam és fejre állítottam, majd mehetett a száraz dunsztba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...